شناسهٔ خبر: 26240377 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

​مذاکرات لاوروف با دبیرکل سازمان ملل در مسکو

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری «تاس» نوشت: "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه و "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل امروز در مسکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، مسائل پیرامون توافق هسته‌ای با ایران بعد از خروج یکجانبه آمریکا، روند اوضاع در شبه جزیره کره و همچنین تصمیم واشنگتن در باره خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل، از جملع موضوعات مورد بررسی در این دیدار بود. دو طرف در این باره با یکدیگر هم عقیده هستند که لازم است تا برای حل و فصل مشکلات جهانی مشترکا اقدام شده و در این راستا بر اصول و ضوابط حقوق بین الملل پایبند بود.

لاوروف در این دیدار گفت: «ما از تمایل دبیر کل برای ارتقای نقش سازمان ملل در امور جهانی، از جمله حل و فصل مناقشات مهم منطقه‌ای استقبال می کنیم. البته همانطور که قبلا  هم گفته‌ایم، این مسئله در بسیاری از موارد به تمایلات کلی در جامعه جهانی و مسلما آمادگی همه کشورها برای تشریک مساعی و عدم اقدام یکجانبه در حل و فصل مشکلات دارد.»

به گفته وی، دبیر کل سازمان ملل نیز دقیقا با این موضع گیری موافق بوده و حل و فصل مشکلات جهانی را در راستای تشریک مساعی نقش‌آفرینان بزرگ میسر می‌داند.

وزیر خارجه روسیه افزود: «این منطقی است که دقیقا در منشور سازمان ملل نیز به آن اشاره شده و تنها بر اساس آن با وجود مواضع و تمایلات مختلف کشورهای جهان می‌توانند در حل و فصل مشکلات جهانی با یکدیگر همکاری داشته باشد.»

دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار یادآور شد: «ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تغییرات زیادی در آن صورت گرفته و ما با دشواری‌ها جدی مواجه هستیم. تعداد مناقشات بین المللی افزایش پیدا کرده، تروریسم جهانی دیگر مرز و محدودیتی نمی شناسد. در چنین شرایطی هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند با این مشکلات مقابله کنند. چالش‌های جهانی نیازمند پاسخ‌های جهانی است و بسیار مهم است که اصول دیپلماسی چندجانبه، نظم جهانی چندقطبی و قواعد تقویت شده در سازمان ملل در این راستا مورد استفاده قرار گیرند.»

برچسب‌ها:

نظر شما