شناسهٔ خبر: 26240342 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

کشف ۲۰۰ تن گوشت فاسد و آلوده در هرمزگان‌

ايسنا : فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف ۲۰۰ تن گوشت فاسد و آلوده در هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

‌سردار عزیزاله ملکی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: پیرو اخبار واصله و رصد اطلاعاتی و اعلام سازمان دامپزشکی استان مبنی بر ورود غیرمجاز گوشت‌های منجمد خارج از شبکه دامپزشکی از شرق استان و نگهداری آن‌ها در ۳ سردخانه در بندرعباس، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده و انجام استعلامات از مرکز، مشخص شد پروانه‌های حمل بهداشتی ارائه‌شده این گوشت‌ها فاقد اعتبار بوده است.

سردارملکی اظهار کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازدید میدانی مشخص شد که برچسب‌های موجود روی بسته‌های محصولات گوشتی از نظر تاریخ، تعداد و وزن با محتوای موجود در بسته‌بندی کاملاً مغایرت داشته و از لحاظ خصوصیات ارگانیکی و ظاهری نیز با گوشت‌های مجاز وارداتی هیچ‌گونه همخوانی ندارند و همچنین اسناد گمرکی ارائه‌شده این محموله نیز از طریق گمرک تائید نشده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه بررسی این پرونده، نمونه‌ای از این گوشت‌ها جهت انجام آزمایش به اداره دامپزشکی استان ارجاع که در نتیجه آزمایش مشخص شد که این گوشت‌ها به‌هیچ‌عنوان قابلیت مصرف ندارند.

فرمانده انتظامی هرمزگان  با بیان اینکه در این رابطه۲۰۰ تن گوشت فاسد، آلوده و غیرقابل‌مصرف کشف و ۳ متهم دستگیر که به همراه پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند، خاطرنشان کرد: از مراجع و سازمان‌های مسئول درخواست داریم تا در کمترین زمان ممکن نسبت به معدوم‌سازی این محموله اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه این پرونده در اواخر سال گذشته نیز مورد کشف واقع شد، اضافه کرد: ۳ متهم خردادماه سالجاری نیز دستگیر شدند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما