شناسهٔ خبر: 26240324 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

​معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت:

نیازی به اعزام دختران شین آبادی به خارج نیست

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، طیب قدیمی در خصوص روند درمان دانش آموزان شین آبادی، توضیح داد و گفت:  روز سه شنبه کمیته‌ای علمی در بیمارستان حضرت فاطمه (س) تهران  با حضور مجرب‌ترین اساتید و جراحان درمان سوختگی و ترمیمی کشور تشکیل شد و تمام دختران شین آبادی مورد معاینه و ویزیت مجدد جراحی  قرار گرفتند. نظر استادان ایرانی با نظرات استادان خارجی که در هفتمین کنگره سوختگی به ایران آمده و این دختران را معاینه کرده بودند، مطابقت داشت. حتی می‌توان گفت نظرات استادان  ایرانی بسیار جامع‌تر و کاملتر بود؛  چون تجربه بیشتری در مواجهه با بیماران سوختگی داشته‌اند. 

وی افزود: در کمیته‌ای که به منظور بررسی وضعیت این بیماران تشکیل شد، ابعاد مختلف مداخلات جراحی و ترمیم سوختگی دانش آموزان شین آبادی مشخص شده‌است که با تامین برخی امکانات در زمینه جراحی در بیمارستان حضرت فاطمه (س)، اقدامات درمانی و جراحی آنها ادامه خواهد یافت و می‌توان گفت دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نیست.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت درخصوص روند درمانی این دانش آموزان نیز توضیح داد و گفت: تاکنون ۱۳۹ جلسه فیزیوتراپی و کاردرمانی، ۱۳۳۰ ویزیت جراحی، ۱۸۸ عمل جراحی، ۴۳۸ جلسه تزریق تیشو (تزریق بافت) و ۸۴ بار لیزر درمانی برای این دانش آموزان توسط بهترین اساتید متخصص و فوق تخصص رشته‌های جراحی ترمیمی، سوختگی، پلاستیک و جراحی دست انجام شده است که بعضی از این اساتید سابقه و تجربه بیش از ۳۰ سال فعالیت در حوزه جراحی و درمان سوختگی دارند.

 براساس گزارش وبدا، قدیمی در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه خود سوختگی عوارض طولانی جسمی و روانی برجای می‌گذارد، تلاش می‌شود با هماهنگی وزارت بهداشت، تیم پزشکی و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در صورت امکان، تسهیلات و امکانات بیشتری در اختیار دختران شین آباد قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما