شناسهٔ خبر: 26240123 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

سالاد ذرت مکزیکی یک پیش غذای خوشمزه

سالاد ذرت مکزیکی (سالسای ذرت مکزیکی) یک سالاد مکزیکی خوشمزه است که در کنار بشقاب پیش‌ غذا و یا به صورت مجزا قابل سرو است. ذرت کباب شده عنصر اصلی این سالاد است.

صاحب‌خبر -
سرویس سبک زندگی فردا: مدت زمان تهیه سالاد ذرت مکزیکی برای ۶ نفر حدود ۱۵ دقیقه می‌باشد. زرد، بنفش، سبز... این سالاد رنگارنگ را به همراه تکه‌های نان تورتیلا، مرغ کبابی و یا غذا‌های مکزیکی سرو نمایید. در ادامه این آموزش را به نقل از مجله ستاره بخوانید.
 
سالاد ذرت مکزیکی یک پیش غذای خوشمزه


مواد لازم جهت تهیه سالاد ذرت مکزیکی
 
سالاد ذرت مکزیکی یک پیش غذای خوشمزه


طرز تهیه سالاد ذرت مکزیکی کبابی (سالسای ذرت مکزیکی)

ابتدا ذرت‌ها را کباب کنید. سپس به کمک یک چاقوی آشپزخانه ذرت‌ها را برش داده و در ظرف نسبتا گودی بریزید.


پیاز قرمز و گشنیز را ساطوری کنید و نمک، فلفل و در صورت تمایل پودر سیر را به آن بیفزایید.

کلیه مواد را با لیمو‌ترش تازه طعم‌دار نمایید و در نهایت در کنار پیش‌غذا و یا به صورت مجزا سرو نمایید.

از خواص ذرت چه می‌دانید؟

ذرت سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله انواع ویتامین‌های گروه B. مانند: B. ۱ (تیامین)، B. ۲ (ریبوفلاوین)، B. ۳ (نیاسین)، B. ۵ (پانتوتنیک اسید)، B. ۶ (ریبوفلاوین)، B. ۹ (فولات) و نیز ویتامین C. می‌باشد. همچنین دارای املاحی چون: پتاسیم، فسفر و منگنز است.
 
انواع فیبر‌های محلول و نامحلول به فراوانی در ذرت یافت می‌شوند و هر ۱۰۰ گرم از آن ۵ درصد نیاز روزانه فیبر را تامین می‌کند؛ که در کاهش کلسترول خون و سرطان کولون کارآمد است.
 
ذرت بالأخص زمانی که به همراه حبوبات مصرف شود از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و می‌تواند نیاز پروتئینی بدن را تامین کند. در هر فنجان از آن ۵ تا ۶ گرم پروتئین وجود دارد.
 
ذرت یکی از غلات فاقد گلوتن می‌باشد که می‌تواند منبع مناسبی از نشاسته برای بیماران مبتلا به سلیاک باشد.
ذرت سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و فیتونوترینت‌های بسیار قوی و کارآمد است که برای کاهش گرفتگی عروق موثر می‌باشد. همچنین برخی آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ذرت آنزیم مبدل آنژیوتانسین را مهار می‌کنند و به نوعی مانند دارو‌های کاهنده فشارخون عمل می‌کنند. در نتیجه فشارخون کاهش می‌یابد.
 
ذرت به علت اینکه منبع خوبی از فیبر می‌باشد، رشد باکتری‌های مفید در روده را افزایش می‌دهد. این باکتری‌ها با تولید اسید‌های چرب کوتاه زنجیر، مزایای متعددی را برای دستگاه گوارش به همراه دارند؛ زیرا سوخت سلول‌های کولون را تامین می‌کنند و باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان کولون می‌شوند.

ذرت به دلیل دارا بودن انواع فیبر‌ها برای قند خون مفید است. افراد دیابتی ذرت را به مقدار زیاد نمی‌توانند استفاده نمایند، زیرا نمایه گلاسمی بالایی دارد. ولی استفاده از مقادیر کمی از آن بسیار سودمند می‌باشد. البته ذرت برای پیشگیری از دیابت در افراد سالم بسیار سودمند است و مصرف مداوم آن ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

عوارض مصرف بیش از اندازه شربت ذرت

از هیدرولیز نشاسته ذرت، شربت ذرت (بادکا یا گلوکز) سرشار از فروکتوز به دست می‌آید و یکی از فرآورده‌های ذرت است که به عنوان شیرین‌کننده در انواع شربت‌ها، کمپوت‌ها، مربا‌ها و … به صورت بسیار گسترده استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که مصرف مداوم آن نامناسب می‌باشد و ریسک ابتلا به بیماری‌های متعدد مانند چاقی، دیابت، چربی خون، بیماری‌های قلبی عروقی، سندرم متابولیک و … را افزایش می‌دهد.

پخت ذرت

ذرت را به اشکال بسیار متفاوتی مانند کبابی کردن، استفاده از ماکروویو، پختن در آب جوش (آب پز کردن)، بخار پز کردن، تهیه پاپ کورن و … می‌توان طبخ کرد. البته بهترین روش برای پخت ذرت بخار‌پز کردن است که هم طعم متفاوتی دارد هم بسیاری از مواد مغذی آن حفظ می‌شود. بعد از پختن ذرت می‌توانید به آن مقداری نمک، فلفل و کمی کره بیفزایید. نکته قابل‌ذکر در تهیه ذرت این است که نباید در حین پخت به آن نمک اضافه کنید، همچنین آن را بیش از اندازه روی حرارت قرار ندهید، زیرا هم طعم خود را از دست می‌دهد و هم بسیار سفت و غیرقابل‌هضم می‌شود. ۱۵-۲۰ دقیقه زمان برای پخت آن کافی می‌باشد. ذرت‌ها را بعد از دانه دانه کردن و پختن، می‌توانید در انواع غذا‌ها مانند پاستا، ماکارونی، پیتزا، سوپ، سالاد و … و نیز به همراه انواع ساندویچ‌ها یا مخلوط با برنج استفاده نمایید.

نظر شما