شناسهٔ خبر: 26240101 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

نگاهی به عدم انعطاف پذیری و تعصب کورکورانه در دنیای فناوری / پاشنه آشیل سیلیکون ولی چیست؟

پاشنه آشیل سیلیکون ولی تعصب کورکورانه و عدم انعطاف فرهنگی است. این موضوع را می توان در قالب جدیدترین پژوهش های این منطقه به سهولت متوجه شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاشنه آشیل سیلیکون ولی  تعصب کورکورانه و عدم انعطاف فرهنگی است. این موضوع را می توان در قالب جدیدترین پژوهش های این منطقه به سهولت متوجه شد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، یکی از مواردی که اخیرا به عنوان نقطه ضعف سیسلیکون ولی مورد توجه نهادهای مختلف قرار گرفته این است که سیلیکون ولی فاقد نوآوری، خلاقیت و تنوع نیروی کار است.

درواقع به نظر می رسد فقدان تنوع نیروی کار و تعصب ناخودآگاه یک مشکل سیستماتیک در سیلیکون ولی است.

شاید با خواندن این سطور دچار تضاد فکری شده باشید و درک نکنید که چطور ممکن است سیلیکون ولی تا این حد متعصب باشد. آن هم به عنوان مهد تنوع در جهان. اما ماجرا این است که این روزها  جنگ های فرهنگی به یکی از محورهای اصلی جلسات سهامداران و سرمایه گداران حوزه فناوری مانند گوگل و یوتیوب تبدیل شده است. موضوعی که از مرحله استخدام تا ارتقای شغلی را تحت تاثیر قرار می دهد.

عدم تنوع در سیلیکون ولی یک داستان قدیمی است. یازده سال پیش، جسی جکسون، رهبر حقوق مدنی در منطقه، نخستین فردی بود که  یک کمپین برای تشویق شرکت های فناوری منطقه برای استخدام کارگران سیاه و لاتین راه اندازی کرد.

اما این روزها رهبران فناوری  با صدای بلند شعار  تعهد به "تنوع و انعطاف" می دهند.اما متاسفانه روش های آنان در 2 دهه اخیر تغییر چندانی نکرده است.

در حال حاضر  کمتر از 3 درصد از کارمندان حوزه تکنولوژی را سیاهپوستان تشکیل می دهند. متاسفانه غول های تکنولوژی  مانند اپل، گوگل، فیس بوک و یاهو کمی دیر از خواب بیدار شده اند و هنوز تا ارائه حقوق اقلیت ها و زنان به طور کامل، فاصله ای بسیار دارند.

 

نظر شما