شناسهٔ خبر: 26239576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از موضع‌گیری هیلی در قبال گروه‌های حقوق‌بشری

به دنبال خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل، مدیر دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد: دیگر کشورها باید در واکنش به این تصمیم آمریکا کاری انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی بی سی، سارا مارگان مدیر دیده‌بان حقوق بشر اذعان کرد، این اقدام آمریکا پیشبرد مسائل جهانی حقوق بشر را دشوارتر می‌سازد.

این در حالی است که نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در توجیه خروج آمریکا از شورای حقوق بشر، از گروه‌هایی که در برابر تلاش‌های واشنگتن برای اعمال اصلاحات در شورای حقوق بشر ایستاده‌اند، انتقاد کرد و گفت، همین گروه‌ها باعث شدند که دولت ترامپ تصمیم به خروج از این شورا بگیرد.

هیلی در نامه‌ای به ۱۷ گروه حقوق بشری از آنها به این دلیل انتقاد کرد که از کشورهای مختلف خواسته‌اند از پیش‌نویس قطعنامه آمریکا موسوم به «بهبود عملکرد شورای حقوق بشر» در مجمع عمومی سازمان ملل حمایت نکنند.

سارا مارگان این نامه نیکی هیلی را «عجیب و غریب» توصیف کرد و گفت: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با مقصر دانستن گروه‌های غیردولتی به خاطر خروجش از شورای حقوق بشر از تاکتیک‌های رژیم‌هایی در سراسر جهان استفاده می‌کند که در تلاش هستند با حمله به منتقدانشان بر اشتباهات خود سرپوش بگذارند.

وی افزود: دولت آمریکا به جای انتقاد از گروه‌های حقوق بشر مستقل که تلاش می‌کنند سیاست‌های موثرتری را به وجود آورند باید تلاش‌های خود را برای دادن قدرت بیشتر به موسسات چندجانبه دو برابر کند. حتی اگر این اقدام زمان‌بر باشد و آمریکایی‌ها اگر به آنچه می‌خواهند نرسیده‌اند باز هم نباید از شورای حقوق بشر خارج می‌شدند.

انتهای پیام

نظر شما