شناسهٔ خبر: 26239480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زاهدان| در مورد تجاوز در ایرانشهر بزرگنمایی شد

R7843/P1377/S6,65/CT11

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: موضوع تجاوز در ایرانشهر مسئله ای ناموسی بوده که نباید به تریبون‌ها کشیده می‌شد و اصلا موضوع آنچه در فضای مجازی منتشر شده نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان به تشریح برنامه‌های هفته قوه قضائیه در سیستان و پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های هفته قوه قضاییه با عنوان قوه قضائیه و حمایت از کارآفرینی، کالای ایرانی، امنیت اقتصادی و مبارزه با قاچاق، آغاز می‌شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال گذشته تعداد پرونده های وارده به دادگستری و دادسراها 191 هزار و 899 پرونده بوده که از این تعداد 187 هزار و 123 پرونده مختومه و هزار پرونده نیز در نوبت رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ورودی 5 درصد نسبت به سال 1396 رشد داشته است خاطر نشان کرد: در دادگستری‌های سیستان و بلوچستان 80 هزار و 972 پرونده در دادگاه‌های شهرستان وارد و مختومه شده از مجموع پرونده‌های وارده به دادسراها90هزار و 576 پرونده مختومه شده است.

حمیدی با اشاره به 30 جشن گلریزانی که قرار بود برای زندانیان جرائم غیر عمد سیستان و بلوچستان برگزار شود تصریح کرد: 20 جشن در ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های استان برگزار شده و 10 جشن دیگر هم تا قبل از مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: در جشن‌های گلریزان خیرین و مردم سیستان و بلوچستان 3 میلیارد تومان تعهد پرداخت به ستاد دیه استان داشتند که 600 میلیون تومان آن تاکنون نقد و مابقی که چک بوده در زمان مقرر نقد می‌شود.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی این جشن‌ها 20 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان ازاد و 72 نفر دیگر از زندانیان هنوز در زندان هستند.

وی در مورد مسئله تجاوزبه تعدادی از دختران در ایرانشهر که توسط مولوی در نماز عید فطر این شهرستان مطرح شده بود گفت: اصل این موضوع تکذیب نمی‌شود اما در مورد این موضوع بزرگنمایی شده است.

حجت الاسلام افزود: این اتفاق روز سه شنبه و قبل از عیدسعید  فطر رخ داده  که متهم فردای همان روز و  در روز چهارشنبه شناسایی و دستگیر شده است، که یک پرونده در دادسرای ایرانشهر با موضوع آدم ربایی و یک پرونده در دادگاه کیفری 1 ایرانشهر در موضوع تجاوز به عنف در این رابطه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: این نوع پرونده‌ها از نظرقانونی نباید در جامعه مطرح شود چون مسائل ناموسی است و به تریبون کشاندن این موضوع از نظر شرعی درست نیست.

وی اظهار کرد: متهمانی که در رابطه با این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار دارند چهار نفر هستند که تاکنون یک نفر از آن‌ها دستگیر شده اند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به خودرویی که در این اتفاق از آن استفاده شدهاست گفت: این خودرو روز پنج شنبه شناسایی و توقیف شده که مشاهده آثار و ادوات جرمی شامل چشم بندها و نقاب در آن نشان دهنده تعداد بیش از 2 نفر متهم در این پرونده است.

حمیدی گفت: در حال حاضر شاکی تجاوز به عنف فقط سه خانم هستند که از این سه نفر یک نفر به پزشکی قانونی مراجعه کرده و موضوع تجاوز به او محرز شده است اما دو نفر دیگر به دلایل خانوادگی از مراجعه به پزشکی قانونی خودداری کردند.

وی گفت: اگر برای دستگاه قضا محرز شود که مولوی طیب با هدف تشویش اذهان عمومی موضوع تجاوز به 41 دختر را در ایرانشهر از تریبون خطبه های نماز مطرح کرده با وی برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما