شناسهٔ خبر: 26239399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بازنشستگی هزاران معلم و لزوم افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای تأمین نیاز آموزش و پرورش

خبرگزاری شبستان: رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با اشاره به بازنشستگی ۷۰۰ زهار معلم تا سال ۱۴۰۴ بر ضرورت افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای تأمین نیاز آموزش و پرورش تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام عباس توان، رییس دانشگاه فرهنگیان استان، امروز(۳۱ خرداد) در همایش بزرگداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد؛ در سخنانی با بیان اینکه این دانشگاه شامل دو پردیس خواهران- شهید باهنر- و برادران-خواجه نصیرالدین طوسی-است؛ افزود: تربیت معلم، وظیفه اصلی دانشگاه فرهنگیان است.


وی ادامه داد: پیش از این، تربیت معلم ها این وظیفه را بر عهده داشتند اما از سال ۹۱ تربیت معلم ها متمرکز شد و تحت عنوان دانشگاه فرهنگیان و در مقطع کارشناسی و بالاتر، اقدام به تربیت معلم کردند که اکنون در مقاطع کارشناسی و ارشد ۳ هزار دانشجو معلم در پردیس ها داریم.

 

حجت الاسلام توان با افزودن اینکه این دانشگاه، مسئولیت گرا با هدف تربیتِ معلم است؛ افزود: بهترین دانشجویان در این دانشگاه هستند زیرا همه دانشجویان دختر رتبه زیر ۲ هزار و پسران رتبه های زیر ۳ هزار دارند لذا بهترین دانشجویان علوم انسانی وارد این دانشگاه می شوند.

 

وی با بیان اینکه دو دیدگاه در کشور درباره دانشگاه فرهنگیان وجود دارد؛ اظهار داشت: دیدگاه نسخت می گوید این دانشگاه، فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر را بگیرد و پس از برگزاری دوره آموزشی، آنها را وارد آموزش و پرورش کند که به لحاظ اقتصادی هم به صرفه است؛ اما دیدگاه دوم که مقام معظم رهبری روی آن خیلی تأکید دارند، این است که باید ۴ سال دانشجو در این دانشگاه باشد و با شأن و مرام و خُلق معلمی تربیت شود زیرا کار فرهنگی به تدریج نتیجه می دهد و وقتی به کلاس درس می رسد با عشق و انگیزه معلمی نسل آینده را بتواند تربیت کند.

 

رییس دانشگاه فرهنگیان استان وجه تمایز این دانشگاه را تربیتِ معلم خواند و با تأکید بر اینکه رهبری فرمودند باید نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان تأمین شود؛ خاطرنشان کرد: تلاش داریم نظر رهبری را به منصه ظهور برسانیم زیرا ۳۵۰ هزار معلم در سال ۱۴۰۰ و ۷۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۴ بازنشسته می شوند لذا این دانشگاه باید ظرفیت خود را افزایش دهد.

 

 

وی با تصریح به اینکه تلاش تیم جدید دانشگاه فرهنگیان بر افزایش روز به روز ظرفیتِ آن است؛ گفت: امسال ۲۵ هزار دانشجو معلم را {برای کل کشو}ردیف بودجه دادند و سال تحصیلی آینده برای حدود ۲ هزار دانشجو معلم در کرمان باید آمادگی داشته باشیم تا حداقل نیمی از نیاز آموزش و پرورش را تأمین کنیم.

 

حجت الاسلام توان بار دیگر با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مورد توجه مقام معظم رهبری، نظام و دولت است؛ ابراز امیدواری کرد: در این دانشگاه هم عالم و هم کاردان و هم شخصیت اخلاقی و در تراز جمهوری اسلامی تربیت شود.

نظر شما