شناسهٔ خبر: 26238912 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

تشکر نوروزی از مهران مدیری، رامبد جوان و احسان علیخانی به جهت تلاش برای نهادینه کردن ارزش‌های والای اخلاقی

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی طی پیامی از مهران مدیری، رامبد جوان و احسان علیخانی تقدیر و تشکر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسن نوروزی نماینده مردم شهرستان‌های رباط کریم وبهارستان و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی طی پیامی از مهران مدیری، رامبد جوان و احسان علیخانی تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام به شرح زیر است :

« تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی، اسلام ائمه هدی علیهم السلام ، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان واسلام تازیانه خورده های تاریخ شرم آور محرومیت ها باشد.» ( امام خمینی "رض")

یقینا در هیاهوی این دنیای فانی و در هجوم بداخلاقی‌ها، کج‌روی‌ها و لغزش‌ها در تعارض گرایش‌های جناحی، سیاسی، عقیدتی و ... آنچه که حافظ ثبات و آرامش جهان هستی می‌شود چیزی جز رعایت اخلاقیات و اصول انسانی نخواهد بود

هر انسان حق بینی با تعمق در تاریخ و سیره زندگی پیامبران و اولیاء الهی علی الخصوص نبی مکرم اسلام و ذریه پاک ایشان، مشاهده خواهد کرد که این بزرگواران بیش از هر مهمی به رعایت اصول اخلاقی و انسانی در زندگی فردی و اجتماعی خود شهره بوده‌اند و تحت هیچ شرایط و به بهانه هیچ مصلحتی این اصول را زیر پا نگذاشته‌اند.

از این رو رعایت اخلاق و تلاش در جهت نهادینه کردن اصول اخلاقی، رسالتی نظیر و مشابه رسالت اولیاء الهی است و هر اقدامی در این زمنیه نزد حضرت باری تعالی یقینا مأجور خواهد بود.

بر این اساس بر خود لازم می‌دانیم از تمامی فعالان این عرصه از جمله معلمان اخلاق، اهالی رسانه و ... که در زمینه تعلم و نهادینه کردن ارزش‌های والای اخلاقی تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

از جمله برنامه‌های بسیار آموزنده و گیرا که در این زمینه مفید فایده فراوان بوده است، می‌توان به برنامه‌ای تحت عنوان « ماه عسل » احسان علیخانی ، « خندوانه » رامبد جوان ، که در ایام ماه مبارک رمضان و « دورهمی » های مهران مدیری ، قبل از این ایام از شبکه های مختلف سیما پخش می‌شد ،که موجب آزاد سازی زندانیان ، کمک به کودکان کار و حمایت های بی شائبه از زلزله زده گان غرب کشور شد . می توان اشاره کرد.

از آنجایی که سعی این برنامه ها در تصدیق مصادیق آیات و روایاتی است که به ریسمان الهی چنگ زنید تا گمراه نشوید و به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارات، متمسک شوید تا گمراه نشوید، قابل تقدیر و تحسین است چرا که عمل و تطبیق توصیه‌های الهی و اهل بیت عصمت و طهارت با مسائل و مشکلات مردم و توکل حقیقی به خداوند منان درزندگی اجتماعی را این گونه ملموس به تصویر می‌کشد و کلام الهی که - خداوند متعال از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است- را به ذهن متبادر می‌سازد.

تبیین و ترویج این گونه برنامه‌ها در فضای آلوده رسانه‌ای امروز که بنای دین زدایی از زندگی مردم را دارند و تلاش می‌کنند تا دین مردم در حاشیه باشد، قطعا ادامه رسالت انبیاء و اوصیاء الهی خواهد بود.

ضمن قدردانی و تشکر از جناب آقای عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات این بزرگواران در ماه مبارک رمضان، ار خداوند متعال توفیقات روزافزودن و اجر معنوی این عزیزان را خواستاریم./

پایان پیام

نظر شما