شناسهٔ خبر: 26238877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در 9 استان کشور

نمایندگی لرستان

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به‌صورت پایلوت در 9 استان کشور اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهناز امامدادی در مراسم رونمایی از طرح و سامانه الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی لرستان که با حضور دکتر محمد صادق بیجندی رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی، مهندس منصوری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، علی آشتاب مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان، دکتر سیدعلی نادر دهقانی‌الوار رئیس جهاد دانشگاهی لرستان و مدیران استانی برگزار شد، با بیان اینکه توجه به مشاغل خانگی طی سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده است، افزود: اکثر کشورهای دنیا در این رابطه اقدام‌ کرده‌اند و در ایران این طرح با تاخیر شروع شده اما روند خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تصویب قانون مشاغل خانگی در سال ۸۹ این طرح آغاز شد که در ادامه متوجه خلاء یک سری از حلقه‌های مفقوده شدیم که در نهایت منجر به معرفی الگوی نوین این طرح شد.

امامدادی با بیان اینکه در این طرح به اشخاص حقیقی، حقوقی و بخش خصوصی اهمیت داده شده و پیاده‌سازی آن برعهده جهاد دانشگاهی است، افزود: قبلا شناسایی طرح انجام نمی‌شد و در این الگو اقدامات سایر کشورها مورد مطالعه قرار گرفت و اولین گام ارزیابی آنها بود.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون با بیان اینکه این طرح در سه فاز انجام می‌شود، افزود: فاز اول بررسی و شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌های مناطق، فاز دوم توانمندسازی متقاضیان و فاز سوم و نهایی اتصال به بازار است. 

وی با اشاره به اینکه تمامی مراحل فاز اول به طور کامل انجام شده و در اجرای فازهای دوم و سوم، پیشرفت‌هایی صورت پذیرفته است، ادامه داد: با توجه به اینکه سایت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برای امکان ارتباط مستقیم با متقاضیان و راهنمایی، آموزش، مشاوره و استعدادسنجی آنها توسط جهاد دانشگاهی به نشانی  www. Inhb.ir  راه‌اندازی شده است که امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه مرحله توانمندسازی متقاضیان با سرعت بیشتری انجام ‌گیرد.

امامدادی ارتقای کمیت و کیفیت و استانداردسازی تولید را در الگوی نوین از اولویت‌های کاری عنوان کرد و افزود: استانداردسازی مورد نظر به معنای حداقل‌های بازارپذیری طرح است و ماهیت محصول باید به گونه‌ای باشد که در بازار بتواند به خوبی فروش کند.

این مسئول منظور از آموزش‌ را آموزش‌های کوتاه‌مدت عنوان کرد و ادامه داد: اشخاصی که به ستاد مراجعه می‌کنند، مهارت‌هایی دارند و نیازمند مهارت‌های تکمیلی هستند که ضمن این کار موفقیت آنها در فاز اتصال به بازار بیشتر خواهد بود. 

وی بیان کرد: امیدواریم با اجرای این الگوی نوین، حلقه‌های مفقوده شناسایی شده و با تیم‌سازی و شبکه‌سازی لازم، باعث افزایش کمی و کیفی محصولات عرضه شده در بازار توسط برندهای مطرح شویم.

امامدادی سامانه لرستان را در اجرای این طرح پیشتاز عنوان کرد و گفت: این استان نسبت به سایر استان‌های پایلوت عملکرد مثبتی داشته و امیدواریم با همین سرعت، کار ادامه پیدا کند.

وی عنوان کرد: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به‌صورت پایلوت در 9 استان کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما