شناسهٔ خبر: 26238480 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

فروش تراکم از منابع درآمدی شهرداری

فارس

شهردار تهران گفت: ساختمان‌هایی همانند دودکش یکباره در شهر تهران ساخته می‌شد که زندگی شهروندان را ساقط می‌کرد و من بعد دیگرشاهد ساخت ساختمان‌های دودکش‌گونه در شهر تهران نخواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده»؛ محمدعلی افشانی در حاشیه ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر احداث ساختمان شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: مسئله ساختمان شورای عالی در سال جاری با همکاری شهرداری و وزارت کشور حل خواهد شد.  

وی درباره مالیات ارزش افزوده نیز گفت: مالیات ارزش افزوده به عنوان عوارضی بوده که شهرداری‌ها برای اداره امور شهر دریافت می‌کنند، با توجه به اینکه این عوارض توسط دولت و شهرداری از مردم اخذ می‌شد و تعدادشان هم زیاد بود، برای اینکه مردم در چند مورد عوارض ندهند، طرح تجمیع عوارض انجام شد.  

وی افزود: بنابراین از طریق مالیات بر ارزش افزوده ۵۰ درصد درآمدهای آن به دولت و ۵۰ درصد دیگر به شهرداری پرداخت می‌شد که هم‌اکنون سهم شهرداری‌ها به ۳۳ درصد کاهش یافته است.  

وی بیان داشت: تقاضای ما این است که سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده همان ۵۰ درصد محقق شو. د. 

وی در مورد تعامل بین شورا و مجلس نیز گفت: تعامل بین شورا و مجلس کمک می‌کند که قوانین شورای شهر به عنوان نهاد محلی، پشتیبان بهتری داشته باشد و در اداره امور، مردم سهم بیشتری داشته باشند.  

وی افزود:‌ قطعا با تعامل در مجلس، دولت و دیوان عدالت اداری، مصوبات بهتر و دقیق‌تر عمل خواهد شد.  

وی درباره هزینه‌های پایتخت نیز گفت: بخشی از هزینه‌ها پایتخت را باید دولت و مجلس بپردازد و در حال حاضر نیز اعتبارات توسعه مترو باید افزایش پیدا کند.  

وی درباره تراکم‌فروشی و فروش هولوگرام گفت: اینکه در گذشته چه بخشنامه‌ای وجود داشته، در حال حاضر مسئولیت مدیریت شهری برعهده بنده است و با دانش خودم اداره شهر را دنبال می‌کنم.

وی بیان داشت: عوارض حتما گرفته می‌شود و یکی از منابع درآمدی تهران همین عوارض است.

افشانی بیان داشت: یک ساختمان در یک محله‌ای مانند دودکش بالا می‌آید و زندگی شهروندان را ساقط می‌کند، قطعا ساختمان‌های دودکش‌گونه در تهران دیگر ساخته نخواهد شد و بایستی براساس طرح جامع، ساختمان‌ها ساخته شوند.  

وی در پاسخ به این پرسش که فروش تراکم در تهران ادامه خواهد داشت، گفت: یکی از منابع درآمدی پایتخت، فروش تراکم است، ولی باید براساس ضابطه و قانون و همینطور طرح تفضیلی باشد.  

وی درباره ساختمان پلاسکو نیز گفت: روز گذشته با سعیدی‌کیا درباره ساختمان پلاسکو صحبت کردم و قرار شد نقشه گودبرداری ساختمان جدید پلاسکو را شهرداری تأیید کند و پس از آن، ادامه کار انجام شود.  

برچسب‌ها:

نظر شما