شناسهٔ خبر: 26238309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور

اصلاح زیرساختهای صنعت دام وطیور در کشور ضروری است

قزوین- معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: با اصلاح ساختار صنعت دام و طیور کشور و استفاده از شیوه های مدرن ضمن کاهش آسیب هامی توان در مسیر تامین امنیت غذایی گام برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رضائیان زاده روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدیددامپزشکی استان قزوین که در سالن جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: تامین امنیت غذایی مردم و پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور و بیمارهای مشترک از مهمترین رسالتهای سازمان دامپزشکی است که در این راستا همه توان خود را بکار می گیریم.

وی افزود: در سالهای ۹۴ و ۹۵ نبود واکسن موجب شد در حوزه بیمارهای دام و طیور اسیب های فراوانی ببینیم لذا به نظر می رسد با حمیات مجلس باید اعتبارات لازم برای تامین واکسن ها و داروهای مورد نیاز برای پیشگیری از بیماریها تامین شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآورشد: با یک اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در این سازمان قادریم از بروز صدها میلیارد تومان خسارت به دام و طیور کشور جلوگیری کنیم و سرمایه گذاری در این بخش ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و امینت غذایی کشور را نیز تضمین می کند.

فعالیتهای دامپزشکی در اقتصاد مقاومتی موثر است

وی بیان کرد: دامپزشکی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارد و حمیات از این سازمان باید در اولویت مسئولان کشور قرار گیرد.

رضائیان زاده بیان کرد: در سالهای ۹۵ و ۹۶ که بیماری تب برفکی و آنفلوانزای مرغی به استانهای کشور آسیب زد در استان قزوین بخوبی مدیریت شد و در حالی که شما در نزدیکی کانون بیماری در آبیک و استان البرز قرار داشتید کمترین آسیب را متحمل شدید.

وی بیان کرد: نمی توان انتظار داشت همه بیمارهای کنترل و یادجلوگیری شود زیرا این کار زینامند تقویت ساختار صنعت طیور کشور است که باید اصلاح شود و از رشوهای سنتی فاصله بگیریم.

رضائیان یادآورشد: با رئشهای سنتی در تولید دام و طیور نمی توان امیدوار بود خسارتهای این حوزه که مستمر است کمتر شود اما اگر زیرساختها اصلاح شود و زمینه های بهداشتی در تولید رعایت شود به دستاوردهای مهمی می رسیم.

وی با تشکر از خدمات دکتر نقیبی مدیرکل سابق دامپزشکی قزوین اظهارداشت: امروز مردم بسیار آگاه هستند و از کار صادقانه و مخلصانه حمایت می کنند و خدمات مدیر سابق از سوی بهره برداران مورد رضایت قرار گرفته است.

معاون سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: مدیرکل جدید آقای زینالی هم با سابقه و تجربه لازم از بدنه این سازمان هستند و می توانند در پیشبرد برنامه ها موفق باشند.

در ادامه ضمن تقدیر از خدمات بهمن نقیبی مدیرکل سابق، حمید زینالی به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی استان قزوین معرفی شد.

نظر شما