شناسهٔ خبر: 26238247 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرج| یک درصد بودجه دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها و وزارت بهداشت باید صرف تحقیقات پژوهشی شود

R41451/P1377/S6,50/CT11

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه یک درصد بودجه دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها و وزارت بهداشت باید صرف تحقیقات علمی و پژوهشی شود، گفت: ۱۵۷ طرح تحقیقاتی و علمی در حوزه بهداشت و درمان در سال گذشته مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، رضا ملک زاده در همایش تجلیل از محققین سرآمد دانشگاه علوم پزشکی استان البرز که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز نوپا است، اظهار داشت: موسسه‌های تحقیقاتی پزشکی و درمانی در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه سامانه ثبت بیماری‌ها در معاونت تحقیقات ایجاد شده است، افزود: برنامه‌هایی برای توسعه برنامه کنترل ملی بیماری سرطان در کشور شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات علوم پزشکی و سلامت کاربردی و اخلاقی باید باشد، گفت: مرکز کهورت بزرگسالان، نوجوانان و جوانان در کشور راه‌اندازی شده است.

ملک‌زاده با تاکید بر اینکه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاهای علوم پزشکی ارزشیابی خواهد شد و در این چند ساله تعداد مراکز تحقیقاتی از 34 به 53 مرکز افزایش یافته است، ادامه داد: 157 طرح تحقیقاتی و علمی در حوزه بهداشت و درمان در سال گذشته مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه یک درصد بودجه و اعتبار دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها و وزارت بهداشت باید صرف تحقیقات علمی و پژوهشی شود، تصریح کرد: بودجه پژوهشی و تحقیقاتی سال گذشته وزارت بهداشت از محل یک درصد در حدود 200 میلیارد تومان است.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه بودجه تحقیقاتی ایران در حوزه پزشکی 35 درصد اعتبار تحقیقاتی کشور ترکیه است، اضافه کرد: تعداد محققین کشور 6 برابر شده و در شاخص‌های فناوری پیشرفت‌های خوبی داشته است و همچنین 10 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور حوزه پزشکی و بهداشت هستند.

انتهای پیام/ش

نظر شما