شناسهٔ خبر: 26238246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در کارگروه آرد و نان مطرح شد:

نانواهای کرج دوگانه‌سوز نیستند/لزوم دوگانه‌سوزی ۳۰درصد از نانواها

کرج - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان کرج بر ضرورت یکسان‌سازی نرخ پایه آرد و نان و دوگانه‌سوز شدن ۳۰ درصد از نانوایی‌های سطح شهرستان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مجرد ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان کرج بابیان این مطلب، اظهار کرد: باید نان باکیفیت به مردم این شهرستان عرضه‌شده و بر صدور مجوزها، کیفیت نان و مشکلات آرد نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: تشدید نظارت‌ها تعادل در قیمت‌ها یکی از الزاماتی است که باید موردتوجه متصدیان امر در توزیع و عرضه آرد و نان قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان کرج گفت: به نظر نمی‌رسد هزینه آب و برق نانوایی‌ها تأثیر چندانی بر قیمت پایه نان داشته باشد و این امر نباید بهانه‌ای برای افزایش سلیقه‌ای قیمت نان در نانوایی‌ها باشد.

مجرد تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ نانوایی دوگانه‌سوزی در شهرستان کرج وجود ندارد دستگاه‌های متولی ملزم هستند تا نسبت به دوگانه‌سوزی ۳۰ درصد از نانوایی‌ها اقدام کنند.

در ادامه این جلسه سجادی فرد، رئیس بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: قیمت عمده هزینه‌های تمام‌شده مربوط به  قیمت آرد شهرستان بوده و حامل‌های انرژی تأثیر اندکی در قیمت تمام‌شده نان دارد.

گفتنی است اعلام قیمت متعارف برای آزاد پزها و نظارت بر نانوایی‌هایی که صدور مجوز آن با اولویت متقاضیانی است که نانوای واقعی هستند در جهت ارتقا کیفیت نان شهرستان ازجمله مصوبات این جلسه بود.

نظر شما