شناسهٔ خبر: 26238185 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرج| ۲ درصد تولید علم جهان به ایران اختصاص دارد

R41451/P41362/S6,50/CT11

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رتبه علمی ایران در جهان شانزدهم است، گفت: ایران ۲ درصد علم جهان را تولید می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، رضا ملک‌زاده در حاشیه همایش تجلیل از محققین دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بالاترین تولید علم پزشکی ایران در سطح جهان 16 است، اظهار داشت: ایران از نظر تولید علم رتبه نخست در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را دارد و کیفیت مقالات ایران در ارتقا سلامت بیشتر چشمگیر است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رتبه علمی ایران در چند سال گذشته از بیستم به شانزده رسیده است، گفت: 56 هزار عنوان مقاله ISI در طول این سالها برای ایرانی‌ها ثبت شده است و ایران رتبه سوم رشد علمی را در طول سال 2010 تاکنون کسب کرده است.

ملک‌زاده با بیان اینکه ایران رتبه بیست و سوم ارجاع مقالات بین‌المللی در جهان را دارد، افزود: ایران 2 درصد تولید علم جهان را به خود اختصاص داده و از نظر کمیت نیز رشد چشمگیری در سال‌های گذشته دارد و در مواردی که رشد نداشتیم به علت مشکلات ارزی و عدم مسافرت برای ارائه مقالات علمی است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه تحقیقات در کشور باید افزایش یابد، اضافه کرد: کاری که باید در آینده انجام شود سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی است و ارتباط فعالی بین علوم پایه و حوزه درمانی و بهداشتی انجام گیرد و تعداد مقالات نیز در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز رشد خوبی داشته است.

انتهای پیام/ ز

نظر شما