شناسهٔ خبر: 26238174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره):

۲ برابر تعهدمان در بازسازی واحدهای مددجویان زلزله‌زده کمک کردیم

کرمانشاه-رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تعهد ما در بازسازی واحدهای مددجویان زلزله‌زده ۳ هزار واحد بود، اما ۲ برابر تعهدمان در بازسازی واحدهای مددجویان زلزله‌زده کمک کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح امروز در مراسم افتتاح ۵۰۰ واحد احداثی مددجویان زلزله‌زده تحت پوشش کمیته امداد که در روستای کوییک عزیز برگزار شد، روند بازسازی این مناطق را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: البته مشکلات و نواقص را قبول داریم اما کارها پیشرفت داشته است.

وی از صبوری و بردباری مردم مناطق زلزله‌زده برای عبور از مشکلات بازسازی تقدیر کرد و افزود: قلب ایران برای شما می‌تپید و دیدیم که در زمان وقوع زلزله‌ ارسال کمک‌های مردمی به قدری بود که جاده‌های این مناطق گنجایش آنرا نداشت.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان داشت: ما قول داده بودیم که افراد تحت پوشش که در هرجای مناطق زلزله زده هستند خانه‌هایشان به صورت رایگان ساخته می شود، دولت با اعطای وام ۳۰ میلیون تومانی برای روستا و ۵ میلیون بلاعوض کمک کرد ولی شاید با اینها  مشکلحل نمی شد و باز هم مردم کمک کردند.

فتاح تصریح کرد: برای هر خانه روستایی کمیته امداد ۱۲ میلیون تومان از محل کمک های مردمی اختصاص داد تا مددجویان هیچ مبلغی را از جیب خودشان پرداخت نکنند، البته متراژ ه خانه هم مشخص است و هزینه بیشتر از آن بر عهده مددجویان است.

وی با بیان اینکه در جریان زلزله ۳ هزار واحد مددجویان کمیته امداد آسیب دید که باید تخریب و از نو ساخته شوند، گفت: ما علاوه بر این ۳ هزار واحد ۲ هزار و ۴۰۰ واحد دیگر که وضعیت مناسبی نداشتند را تعهد کردیم و از این تعداد ۴۵۰ واحد ۱۰۰ درصد از محل کمک کمک‌های مردمی ساخته شده است.

نظر شما