شناسهٔ خبر: 26238016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

در دیدار صالحی با دبیركل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا مطرح شد؛

100 شركت خارجی وارد مذاكراتِ كاری با طرف های ایرانی می‌شوند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به نروژ شامگاه چهارشنبه با دبیركل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا دیدار كرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نما، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به نروژ شامگاه چهارشنبه 30 خرداد با هلگا اشمید دبیرکل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی در این ملاقات با تاکید بر اهمیت درک چندصدایی در جمهوری اسلامی ایران، توافق برجام را موضوعی جدی در مباحث سیاسی کشور عنوان نمود و بر رفع انتظارات از این توافق تاکید کرد.

وی افزود: برای حفظ برجام نیازمند برآورده شدن انتظارات و نیازها و رفع عملی و دائمی تحریم‌های ظالمانه هستیم و امکان پایبندی به تعهدات برجام همزمان با تداوم تحریم‌ها به هیچ عنوان مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اروپا تاکنون گام های خوبی در جهت حفظ برجام برداشته، اما در شرایط کنونی می بایست بر نتایج عملی سیاست های اعلامی از سوی اتحادیه اروپا تمرکز نمود.

هلگا اشمید در پاسخ اظهار کرد: اروپا مصمم تر از همیشه درصدد حفظ برجام خواهد بود و با ایجاد مکانیزم های ویژه جهت رسیدن به این هدف تلاش خواهد کرد.

اشمید به ابتکار گفتمان سیاسی صنایع که دربرگیرنده مذاکرات تجاری شرکت های کوچک و متوسط در سطح اتحادیه اروپا با ایران است اشاره نمود و خاطرنشان کرد: قرار است به زودی 100 شرکت وارد مذاکرات کاری با طرف های ایرانی شوند و با توجه به اینکه بیش از 60 درصد صنایع اروپا در این سطح فعالیت دارند، انتظار می رود چارچوب مناسبی برای همکاری با حمایت و مشارکت مستقیم اتحادیه اروپا به وجود آید.

وی همچنین درخصوص ساز و کارهای مالی و بانکی مورد نیاز نیز به تشریح آخرین وضعیت موجود پرداخت و اتحادیه اروپا را متعهد به یافتن راه حل مناسب برای برقراری روابط تجاری و مالی با ایران دانست.

نظر شما