شناسهٔ خبر: 26237851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

کشیش نیجریه ای برای پروژه مسجدسازی به مسلمانان کمک کرد

یک کشیش ارشد در شهر کالابار نیجریه، یک میلیون نایرا (واحد پول نیجریه) به جامعه اسلامی برای تکمیل پروژه بازسازی مسجد اهدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از premiumtimesng؛ یک کشیش ارشد نیجریایی در شهر کالابار، شهری بندری در ایالت کراس ریوور نیجریه، یک میلیون نایرا (واحد پول نیجریه) به جامعه اسلامی محلی برای تکمیل مسجد مرکزی کمک رسانی کرد.

ایسن آیی، کشیش ارشد کلیسای «خدای مقدس» در کالابار که یک قانونگذار نیز می باشد، ضمن مصاحبه با خبرنگاران در این باره گفت: مردم نیجریه باید برادر و پشتیبان و نگهبان همدیگر باشند و به ادیان یکدیگر احترام بگذارند.

این کشیش در نشستی گفت: این اقدام را همچنین به عنوان سپاسی برای حمایتی که همیشه از مسلمانان دریافت کرده ام انجام دادم. هر انسانی چه مسلمان یا مسیحی به وجود خداوند، خالق هستی اعتقاد دارد. دین ما ممکن است متفاوت باشد، اما گرایش همگی ما به یک وجود بی همتای مشترک است و آن خداوند می باشد.

وی افزود: به علاوه مسلمانان جامعه ما از همان لحظه ای که به نمایندگی رسیدم بسیار حامی من و دیگر مسیحیان بودند و زمانی که مطلع شدم که مسجد مسلمانان تخریب شده و آن ها سعی در احداث یک مسجد جدید را دارند به عنوان نماینده تمامی مردم وظیفه خودم دانستم که به آن ها کمک کنم.

کشیش همچنین خواستار توسعه روابط میان ادیانی مسلمانان و مسیحیان در منطقه شد.

هاشمی ابوبکر دبیر کمیته مسجد به نمایندگی از مسلمانان ضمن ابراز قدردانی از کمک های این کشیش مسیحی، تاکید کرد که مسیری طولانی تا پایان پروژه تکمیل مسجد وجود دارد.

هاشمی گفت: ما بسیار خوشحال هستیم و قدردان کمک های اهدایی کشیش هستیم. این نخستین باری است که چنین اتفاقی می افتد و ما به ایشان تضمین می کنیم که پول اهدایی را مورد استفاده قرار می دهیم.

وی افزود: کار ساخت مسجد 4 ماه پیش آغاز شده است. پیام ما به دیگر سیاستمداران این است که از او الگو بگیرند.

نظر شما