شناسهٔ خبر: 26237630 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حسرت همکاری با صدرالدین شجره بر دلم ماند

همتی با اشاره به اینکه تا امروز همکاری با صدرالدین شجره نداشته، گفت: همیشه از دور شاهد کار او بودم و حسرت همکاری با شجره برای همیشه بر دلم ماند.

صاحب‌خبر -

حسرت همکاری با صدرالدین شجره بر دلم ماندسیروس همتی بازیگر رادیو و تلویزیون، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با ابراز تاسف از درگذشت صدرالدین شجره بازیگر و کارگردان رادیو گفت: خبر درگذشت صدرالدین شجره برای همه هنرمندان و اهالی رادیو غیر منتظره بود. شخصاً همکاری با او در رادیو نداشتم، اما هر وقت که به دعوت دوستان به رادیو می‌رفتم، دورادور خصایص شجره را از دوستان و اطرافیانم می شنیدم.

وی در ادامه بیان کرد: همیشه در جمع دوستان که بودم، نام او برحسب نظم و دقتی که  داشت، برده می شد. کار ما به نوعی است که وقتی به اتمام می‌رسد، استودیو را ترک می کنیم و بیرون می آییم؛ اما مرحوم شجره همیشه تا دقایق آخر می ایستاد و آخرین نفر از استودیو خارج  می شد. همیشه از اطرافیان می شنیدم که دقت شجره در کار خیلی بالاست و در مباحث کاری بسیار جدی است و با هیچ کس شوخی ندارد.

بازیگر و کارگردان مجموعه های نمایشی رادیو افزود:  هر وقت وصف صدرالدین شجره را می شنیدم، آرزو می کردم که با او همکاری کنم، اما دیگر جایی برای همکاری باقی نمانده و سعادت همکاری با شجره نصیب من نشد. حسرت همکاری با او بر دلم ماند.

وی با اشاره به به کارگیری ادبیات فاخر ایرانی در کلام و نمایشنامه های شجره، اظهار کرد: شجره نفوذ و تسلطی بر کلام و ادبیات داشت که باید جزو یکی از ویژگی های اصلی یک هنرمند باشد. من هیچ وقت از این بزرگوار در بیرون کار تئاتر و  حرف و حرکت ناشایستی نشنیدم. همواره از واژگان و ادبیات ناب ایرانی استفاده می کرد و این تفکر در آثارش هم موج می زد.

همتی ادامه داد: همه ما می دانیم که خیلی از هنرمندان رادیو از رادیو بیرون آمدند و جذب سینما، تلویزیون و تئاتر شده اند. اما شجره خودش را مدیون و مرهون رادیو می دانست و با تمام شرایط موجود در رادیو و در واحد نمایشی ماند. من شریف تر از او ندیده ام.

 

انتهای پیام/

نظر شما