شناسهٔ خبر: 26237046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشت هکتار از آتش سوزی ها در اصفهان عمدی بود

مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت:سال گذشته هشت هکتار آتش سوزی عمدی صورت گرفت که پرونده آن به دستگاه قضایی برای بررسی بیشتر ارسال شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسین شاملی  اظهار داشت: طی یکسال گذشته، ۶۳ مورد آتش سوزی مراتع در استان اصفهان داشتیم و  ۴۰۳ هکتار مراتع به آتش کشیده شده است.

وی بیان داشت: پارسال آتش سوزی مراتع را در شهرستان‌های بوئین میان دشت، فریدن، شهرضا، سمیرم، لنجان، خوانسار، چادگان و دهاقان داشتیم.

مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان اعلام کرد: بیشترین میزان آتش سوزی مراتع را در فریدوشهر با ۲۰ مورد آتش سوزی در ۵۶ هکتار داشتیم.

وی اضافه کرد: کمترین میزان آتش سوزی را نیز در خوانسار با یک مورد و روی دو هکتار در سال گذشته داشتیم.

شاملی ادامه داد: امسال با گذشت سه ماه از سال هیچ موردی از آتش سوزی را در مراتع نداشتیم.

وی از ایجاد ۳۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در شرق اصفهان خبر داد و اضافه کرد: ۵۰ سال گذشته برای مهار کردن کانون فرسایش بادی درختچه تاغ کاشته شد.

مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به اینکه آتش سوزی عمدی مراتع خیلی نداشتیم و بیشتر آتش سوزی ها غیر عمدی بوده است، گفت: سال گذشته هشت هکتار آتش سوزی عمدی صورت گرفت که پرونده آن به دستگاه قضایی برای بررسی بیشتر ارسال شد.

وی با اظهار اینکه علت آتش سوزی مراتع در بیشتر مواقع بی احتیاطی گردشگران یا دامداران است که آتش را خاموش نمی کنند، گفت: برخی آتش سوزی ها خود به خود بوده است به طوریکه مثلا یک شیشه نوشابه به صوت ذره بینی بر اثر تابش آفتاب گرم و سبب آتش سوزی شده است.

شاملی بیان داشت: یکی از راه های پیشگیری از آتش سوزی مراتع، آموزش همگانی است که به مردم تعلیم دهیم از یک مکان بدون علف و درخت برای گرم کردن غذای خود استفاده کنند یا اگر در نزدیکی یک درخت است از خاموش شدن آتش مطمئن شوند.

وی گفت: مردم محلی در صورت تماشای یک آتش کوچک در مراتع برای پیشگیری از آتش سوزی گسترده با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند و گزارش دهند.

 

انتهای پیام/م 

 

آتش سوزی مراتع در استان اصفهان

 

 

نظر شما