شناسهٔ خبر: 26236794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون جهاد دانشگاهی:

الگوی نوین مشاغل خانگی در هشت استان در حال اجراست

خرم آباد - ایرنا - معاون جهاد دانشگاهی کشور گفت: الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در حال حاضر بصورت پایلوت در هشت استان کشور در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد صادق بیجندی روز پنجشنبه در آئین رونمایی از الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی لرستان در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: این طرح در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی ، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، لرستان، کردستان، چهارمحال بختیاری و کرمانشاه بصورت پایلوت از اوایل آبان ماه سال گذشته آغاز شده و اخیرا استان ایلام نیز به این هشت استان اضافه شده است.
وی افزود: متقاضیان مشاغل خانگی باید در استان های پایلوت که طرح در آنها اجرا می شود ساکن باشند و دارای 18 سال سن بوده و از هیچ محلی بیمه ای دریافت نکنند.
بیجندی همچنین گفت: در هر استانی با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد مشاغلی که بیشتر مورد نظر است شناسایی شده و متقاضیان می توانند از بین آنها شغل مورد نظر را انتخاب کنند.
وی با اشاره به اینکه در روند اجرای این طرح توسعه مشاغل خانگی از برندهای ملی و استانی بهره گرفته می شود ، گفت: اگر متقاضی بتواند در تولیدات خود نظر برندهای ملی و یا استانی را جلب کند می تواند موفق باشد.
معاون جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: اگر این کار بطور مطلوب انجام شود متقاضیان می توانند به اشتغال پایدار برسند و همین افراد با تیدبل شدن به یک برند قابلیت تشکیل تعاونی هایی در زمینه فعالیت و تولیدات خود خواهند داشت.
وی همچنین گفت: استان لرستان در مشاغل خانگی در رشته هایی همچون پوشاک، بسته بندی، ویراستاری، مترجمی زبان های خارجی، حوزه های آی تی و آی سی تی و بسته بندی سبزیجان بیشترین متقاضی را داشته است.
الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی طرحی است که بصورت مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی کشور در هشت استان کشور بصورت پایلوت در حال انجام است.
1920/6060

نظر شما