شناسهٔ خبر: 26236711 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کتاب عکس «۲۲۸» رونمایی می‌شود

همزمان با رونمایی کتاب عکس «۲۲۸»، آثار ۲۲۸ عکاس ایرانی روی دیوار می‌رود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / همزمان با رونمایی کتاب عکس «۲۲۸» که توسط انتشارات پرگار منتشر شده است، نمایشگاهی از آثار ۲۲۸ عکاس ایرانی از فردا (جمعه یکم تیرماه) در گالری راه ابریشم روی دیوار می‌رود. انتخاب آثار این نمایشگاه بر عهده سیوا شهباز و الناز امینی بوده است.این کتاب توسط انتشارات کتاب «پرگار» منتشر شده است.

در مقدمه کتاب «۲۲۸» در این‌باره آمده است: بشر امروزی در تقابل با «زمان»، شکست‌خورده است و مانند عکس‌های اینستاگرامی بر محور «شتاب گرایی» و در لحظه عمل می‌کند. چه‌بسا جاذبه‌های اولیه در شبکه‌های اجتماعی جملگی دولت مستعجل هستند و به‌سرعت غرق در گرداب اطلاعات و نگاه‌های بی‌علاقه می‌شوند. بدین‌جهت نمود هنر بر دیوارهای دیجیتالی به‌هیچ‌وجه با هنر آویزان بر دیوار گالری‌ها برابری نمی‌کند، چه در نوع مخاطب و چه در ارزش و اهمیت نگاه وی! از این رو قدم در حفظ و نشر آثاری برداشتیم که از مدت‌ها پیش در صفحه اینستاگرام فصلنامه عکاسی و در کالبدی مجازی به نمایش درآمده بودند، آثاری که یک‌قدم تا ماندگاری داشتند و عزم انتشار ضمان تاریخ‌سازی آن‌ها خواهد شد.

کتاب پیش رو، شامل ۲۲۸ عکس و منتخبی از بهترین آثار عکاسان ایرانی است که طی دو سال گذشته در صفحه مجازی مجله مذکور منتشر شده‌اند. تلاش شده آثار برگزیده دربرگیرنده نگاه فردی طیف وسیعی از عکاسان ایرانی باشد و حتی‌المقدور شمایی کلی از عکاسی امروز و عرصه مجازی انتشار آن‌ها در فضای اینستاگرام را عرضه کند. پراکندگی جغرافیایی هنرمندان حاضر در این رویداد، نمایی کلی از فرهنگ ایران را نشان می‌دهد که در تاریخ یکم تیرماه هزار و سیصد و نودوهفت در گالری راه ابریشم به نمایش درآمده‌اند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «۲۲۸» تا ۲۴ تیرماه می‌توانند به گالری راه ابریشم واقع در بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ مراجعه کنند./فارس

 

نظر شما