شناسهٔ خبر: 26235814 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌‌فعالان اقتصادی از پاسخ‌های معاون وزیر کشور «قانع» نشدند‌

R7719/P1377/S6,55/CT7

نشست تخصصی سرمایه‌گذاری و بازرگانی استان خراسان شمالی صبح امروز با حضور فعالان اقتصادی استان و معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد نشست تخصصی سرمایه‌گذاری و بازرگانی استان خراسان شمالی صبح امروز با حضو فعالان اقتصادی استان و معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در استانداری خراسان شمالی برگزار شد. در این نشست فعالان اقتصادی به بیان مشکلات پیش روی فعالیت‌‌های اقتصادی در استان پرداختند.

هنوز نمی‌دانیم مرزهای استان تهدید است یا فرصت؟

مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در این جلسه از مبهم بودن فرصت و تهدید راه‌های مرزی استان خبر داد و بیان داشت: در استان بالای 300 کیلومتر مرز با کشورهای همسایه داریم اما تاکنون به این موضوع دست نیافته‌ایم که این مهم برای استان فرصت است یا تهدید؟

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان این مطلب که نوسان نرخ ارز در کشور سبب پیداش بسیاری از مشکلات می‌شود افزود: نوسان نرخ ارز و سیاست‌های پولی سبب ظهور اثرات منفی اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود.

وی در خصوص بانک‌های استان تصریح کرد: با شرایط فعلی نمی‌شود گفت که بانک‌ها کارآمدند چراکه متاسفانه بانک‌ها استاندارهای لازم را برای کارهای خود ندارند. همچنین ما استانی هستیم که در بدنه کارشناسی و مدیریتی، توان یا پتانسیل هدایت برای توسعه نداریم و یا هنوز نهادهای مخصوص توسعه در استان شکل نگرفته است.

در ادامه سرمایه‌گذاران و تجار خراسان‌شمالی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند که در این بین نوری اظهار داشت: پروژه فولا آلیاژی کیمیای صبا نخستین پروژه بخش خصوصی ایران است که با هدف رفع کمبودهای واحدهای دولتی فولاد آلیاژ احداث شده است.

انتقادات فعالان اقتصادی استان؛ از بانک‌ها تا قیمت بالای حامل‌های انرژی

مدیر عامل فولاد آلیاژی کیمیای صبا تصریح کرد: متاسفانه در سه سال اخیر شاهد اختلاف قیمت در حوزه انشعاب برق هستیم به طوری‌که برای تخصیص 60 مگاوات برق جهت راه‌اندازی پروژه از 7 میلیارد و 100 میلیون تومان به 27 میلیارد تومان در طی 3 سال و 4 مرحله رسیده است که انتظار داریم این موضوع مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور را بگیرد.

فیاض، دبیرکل انجمن کسب و کار کشور هم از عدم علاقه مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان به آموختن موضوعات جدید اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مدیران استانی علی‌رغم دارابودن تحصیلات و سواد، آمادگی لازم برای فراگرفتن موضوعات و مباحث جدید را ندارند.

در حال اعلام ورشکستگی هستیم

گلگار، مدیر واحد تولید پلی‌فر در استان از اعلام ورشکستگی خود در چند ماه آینده خبر داد و گفت: متاسفانه مواد اولیه برای تولید پلی‌فر به ما داده نمی‌شود و 17 تن پلی‌فر درد ما را دوا نمی‌کند لذا اکثر مشتریان خود در کشورهای همسایه را از دست دادیم و کسی از مسئولان هم به استقبال ما نمی‌آید تا دردی از درهای ما را دوا کند و اگر این وضعیت ادامه پیداد کند ورشکستگی این واحد تولید دور از انتظار نخواهد بود.

حاج طالبی از فعالان حوزه گیاهان دارویی نیز از راه‌اندازی 5 موسسه گیاهان دارویی و طب سنتی در چند سال اخیر در استان خبر داد و بیان داشت: استارت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بدون وام و تسهیلات در مرکز گیاهان دارویی و طب سنتی استان رقم خورد اما برخی از مراجع ذی‌صلاح مانعی برای ادامه راه ما می‌شوند که در این خصوص 120 روز است که به دنبال وقت ملاقات با مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم که متاسفانه هنوز موفق نشدیم.

تا ظهر امروز مشکلات حل می‌شود!

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در پایان این نشست با جملاتی کوتاه و سطحی به مطالبات فعالان اقتصادی استان پاسخ داد. بابک دین‌پرست اظهار داشت: لازمه پیشرفت و توسعه هر استان، اهتمام، جدیت، هم.گرایی و هم‌نوایی مدیران ارشد آن استان است.

وی هم‌چنین دستوراتی را نیز برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان صادر کرد و در برخی از دستورات از مدیران استانی خواست «تا ظهر امروز» این مشکلات را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/ش

نظر شما