شناسهٔ خبر: 26235610 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

یادداشت/

فوتبال یک موهبت الهی است

در این بازار راکد اقتصادی جهان، 500 میلیون نفر از راه فوتبال ارتزاق می‌کنند و این نشان می‌دهد که فوتبال یک موهبت الهی است که هر روز بیشتر شکفته می‌شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به عنوان کسی که در جام جهانی 1978 آرژانتین، در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفتم و این رقابت‌ها را از نزدیک لمس کرده‌ام، معتقدم که جام جهانی فوتبال مطمئناً به عنوان یک پدیده در عصر حاضر شناخته شده است. المپیک با تمام عظمتش و با حضور تمام رشته‌های ورزشی، هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود و جام جهانی فوتبال هم به همین ترتیب، هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود اما فوتبال به دلیل مخاطبان بسیار زیادش، از کل المپیک بالاتر است. فوتبال جزو 3 صنعت برتر دنیاست. از هر 3 نفر، یک نفر فوتبال را دوست دارد و از هر 6 نفر، یک نفر پا به توپ می‌شود. در این بازار راکد اقتصادی جهان، 500 میلیون نفر از راه فوتبال ارتزاق می‌کنند و این نشان می‌دهد که فوتبال یک موهبت الهی است که هر روز بیشتر شکفته می‌شود.

حالا و در جام جهانی فوتبال که مهمترین تورنمنت جهان است، تیم ملی فوتبال ایران نیز در این مهمانی حضور دارد و به عنوان بهترین تیم آسیا، با قهرمان آفریقا، قهرمان اروپا و قهرمان سابق جهان رقابت می‌کند. بدون تردید، فوتبال از لحاظ تبلیغات، مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارای ابعاد مختلفی است که قابل بحث و بررسی است اما واقعاً باید به این نکته توجه داشت که چه چیزی مانند فوتبال می‌تواند ایران و ایرانی را در جهان معرفی و تبلیغ کند؟
به راستی جام جهانی، محل حضور با لیاقت‌ترین افراد فوتبال است و تیم ملی فوتبال ایران نیز در میان آنها حضور دارد. فوتبال، یک پدیده اجتماعی عصر حاضر است که همه ویژگی‌ها را در خود دارد و در کشورهای صاحب سبک ثابت کرده که هم می‌تواند پول خودش را دربیاورد و هم پولی را به سایر بخش‌های دولت‌ها و کشورها بدهد و کمک‌های درخور توجهی به مردم می‌کند. پس باید فوتبال را دوست داشت و از تماشای بازی‌های جام جهانی لذت برد.

نظر شما