شناسهٔ خبر: 26235505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار دبیرکل «اکو» با وزیر خارجه ازبکستان؛ توسعه روابط محور رایزنی

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی «اکو» با وزیر امور خارجه ازبکستان در «تاشکند» دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «خلیل ابراهیم آکچا» دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی که وارد «تاشکند» شده با «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین چگونگی و چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل بین ازبکستان و سازمان همکاری اقتصادی به خصوص در زمینه‌های اقتصادی، بازرگانی و ترانزیتی را بررسی و درباره جهات عملی تحکیم همکاری‌های منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

در چارچوب این سفر هیئت سازمان همکاری اقتصادی با مقامات دولت ازبکستان، وزارت‌های امور خارجه و بازرگانی، کمیته دولتی توسعه گردشگری و برخی ساختارهای اقتصادی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

سازمان همکاری اقتصادی یک سازمان منطقه‌ای بین دولتی اقتصادی است و در سال 1985 میلادی ایجاد شده است.

ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اعضای این سازمان می‌باشند.

7 کشور قزاقستان، آذربایجان، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در سال 1992 میلادی به طور داوطلبانه به سازمان همکاری اقتصادی پیوستند.

در پنجاهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1995 میلادی قطعنامه همکاری با سازمان همکاری اقتصادی به تصویب رسیده و از آن زمان این سازمان از مقام ناظر در سازمان ملل متحد برخوردار شده است.

سازمان همکاری اقتصادی همچنین مقام ناظر در سازمان همکاری اسلامی را نیز دارد.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها:

نظر شما