شناسهٔ خبر: 26235475 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان ها:

فصل تازه ای در زمینه گردشگری روستایی ایجاد شود

دشتی، نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان ها گفت: گردشگری صادرات نامرئی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / دشتی در ششمین اجلاس شورای عالی استان ها در خصوص صنعت گردشگری گفت: این صنعت آنقدر اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صادرات نامرئی می نامند. وی با اشاره به کمبود امکانات رفاهی در روستاها گفت: در کشور ما هر روز که می گذرد روستاها به دلیل مهاجرت متروکه می شوند، در حالی که گردشگری روستایی راه چاره ای برای این مشکل است. در بعضی از کشورها فعالیت های اقتصادی مهمی از قبیل کشاورزی و صنعت گری در روستاها انجام می شوند.

دشتی افزود: استدعا دارم مجلس دولت و مجموعه مدیریت شهری فصل تازه ای در زمینه گردشگری روستایی ایجاد کنند، چرا که اگر روستاها امکانات بهتر و بیشتری داشته باشند زمینه اسکان در روستاها فراهم می شود؛ همچنین تمایل افراد به سکونت در روستا افزایش می یابد.

عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه ۶ هزار کیلومتر مرز آبی در کشور داریم گفت: برنامه خوبی برای مدیریت گردشگری ساحلی نداریم و گردشگری ساحلی به عنوان حلقه مفقوده در کشور ما مطرح است که با توجه نمودن به آن می توان بخش اعظم معضل بیکاری را برطرف کحرد؛ ضمن اینکه امید به آینده در جامعه ساحلی افزایش می یابد.

وی در ادامه ‌گفت: برای رسیدن به این منظور استفاده از توان بخش خصوصی، تقویت زیرساخت های گردشگری ساحل، استفاده از توان مدیریت شهری و اصلاح قوانین مربوط به حریم رودخانه ضروری است.

دشتی با اشاره به بحران آب، بیکاری و ضرورت اصلاحات ساختار اقتصادی گفت: استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر از لحاظ منابع آب وضعیت خوبی ندارند.

عضو شورای عالی استان ها افزود: ورود دولت و مجلس و استفاده از توان بخش خصوصی درمورد انتقال آب دریای عمان به حوزه سیستان و بلوچستان؛ انتقال آب خلیج فارس به استان های هرمزگان بوشهر خوزستان و همچنین نصب آب شیرین کن در خط ساحلی کشور به عنوان پیشنهاد مطرح می شود.

دشتی با بیان اینکه شایسته نیست در استان های دارای فعالیت اقتصادی بزرگ در حوزه پتروشیمی و نفت جوانان تحصیل کرده جویای کار داشته باشیم، گفت: امروز در استان های خوزستان بوشهر و بعضی از استان های صنعتی جوانان زیادی در صف انتظار ورود به اشتغال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی هستند. / باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما