شناسهٔ خبر: 26235386 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

با حمله به کمیساریای عالی حقوق بشر

رژیم آل خلیفه تحمل هیچگونه انتقادی ندارد

صاحب‌خبر -

به گزارش آران نیوز:  پایگاه خبری 'اللؤلؤة' روز چهارشنبه گزارش داد که روزنامه 'اخبار الخلیج' وابسته به نخست وزیر بحرین با انتشار مقاله ای با عنوان 'زید بن رعد بدون بازگشت' به نقل از 'المعین عبدالرحمن بومجید' رئیس کمیسیون حقوق بشر مجلس نمایندگان این کشور مدعی شد، جامعه مدنی بحرین فعال بوده و هیچگونه مانعی در مسیر فعالیت آن قرار ندارد. 
بو مجید در خصوص مخالفت رژیم بحرین با سفر دو گزارشگر ویژه سازمان ملل به این کشور ادعا کرد: دولت ما حق دارد بر اساس معاهدات و توافقنامه های بین المللی، تصمیم بگیرد چه کسی را به کشور راه دهد. 
وی ادعا کرد که انتقاد رعد الحسین نماینده این کمیساریا از بحرین، عربستان و امارات، بدون شک موجب شکست وی در اداره امور این سازمان در 4 سال آینده خواهد شد. 
زید بن رعد الحسین کمیسرعالی سازمان ملل دیروز در مراسم افتتاح سی و هشتمین شورای حقوق بشر این سازمان گفت که بحرین همچنان به سرکوب جامعه مدنی و قانونگذاری های ظالمانه برای جلوگیری فعالیت حقوق بشری مردم می پردازد.
کمیسر عالی حقوق بشر با تاکید بر اینکه دولت بحرین با درخواست وی برای سفر به این کشور بارها مخالفت نموده، خواستار تغییر رفتار منامه شد و آمادگی خود را برای ارائه مشاوره فنی و قانونی به رژیم آل خلیفه اعلام کرد.
رعد الحسین افزود: بحرین جزو 15 کشوری است که بارها با درخواست 5 گزارشگر سازمان ملل برای سفر به این کشور مخالفت کرده است.
سازمان 'آمریکایی ها برای دمکراسی و حقوق بشر' نیز با صدور بیانیه ای از موضع زید بن رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر در اعتراض به نقض حقوق بشر در بحرین حمایت کرد. 
این بیانیه خواستار توقف فوری نقض مکرر حقوق بشر توسط رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان عقیدتی و رفع موانع پیش روی مشارکت سیاسی و صدور مجوز سفر برای نمایندگان سازمان ملل به بحرین شد. 
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی مواجه است.


برچسب‌ها:

نظر شما