شناسهٔ خبر: 26235376 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی:

تمهیدات لازم برای اجرای موفق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اندیشیده شده است

نمایندگی ایلام

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی گفت: مستندسازی کامل، شبکه‌سازی، دارا بودن بازار هدف و رصد فعالیت متقاضیان بعد از اجرای طرح از جمله ویژگی‌های طرح توسعه مشاغل خانگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر محمدصادق بیجندی در نشست هماهنگی اجرای طرح مشاغل خانگی در استان ایلام اظهار کرد: از دو سال و نیم گذشته نگاه جدید به حوزه مشاغل خانگی و طراحی الگوی جدید مطرح شد و سال گذشته به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفت و در ستاد مشاغل خانگی الگوی پیشنهادی به تصویب رسید که با حمایت وزیر کار و سایر متولیان امر در مهرماه 96 تفاهم‌نامه‌ای با رئیس جهاد دانشگاهی و وزارت کار به امضاء رسید.

وی با تاکید بر چکش کاری طرح و انعطاف‌پذیری آن بر اساس شرایط استان‌ها گفت: وزارت تعاون کارفرما است و جهاد به عنوان مجری ارتباط بین همه دستگاه‌ها را برقرار می‌کند.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی از کار مطالعاتی در 9 کشور قبل از اجرای این طرح خبر داد: در حوزه آموزش و مشاوره کارهای هدفمند و متفاوتی انجام شده و ارائه‌ی آموزش‌های عمومی و فراهم کردن بازار از مزایای این طرح است و در این طرح نحوه‌ی عملکرد افراد را رصد می‌کنیم.

بیجندی به مشکلات مستندسازی این طرح اشاره کرد و گفت: متاسفانه اطلاعاتی که از سازمان های مختلف در این طرح گرفته می‌شد عموماً متناقض بود که امروز جمع آوری شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی یکی از این کارها را شبکه سازی عنوان کرد و گفت: هم‌افزایی کامل در این طرح وجود دارد و تمام دستگاه‌ها هماهنگ می‌شوند و در این طرح درصدد هستیم بحث تسهیل‌گران و مشاوران را دنبال کنیم و برای هر ۵۰ نفر متقاضی یک مشاور و تسهیل‌گر پیش‌بینی کردیم.

مهناز امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با تشریح فرایند اجرای طرح گفت: این طرح در سه فاز انجام می‌شود که فاز اول، بررسی و شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌های مناطق، فاز دوم توانمندسازی متقاضیان و فاز سوم و نهایی اتصال به بازار است.

وی اظهار کرد: تمامی مراحل فاز اول به‌طور کامل انجام‌ شده و در اجرای فازهای دوم و سوم، پیشرفت‌هایی صورت گرفته و بخش‌های اصلی کار انجام‌ شده است.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما