شناسهٔ خبر: 26235266 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رقابت برای بهبودی جایگاه؛

لیگ ملت‎های والیبال به ایران رسید/ تلاش بدون«امید» در خانه

ملی‎پوشان والیبال ایران اگرچه هیچ امیدی برای صعود در لیگ ملت‎ها ندارند اما در سه دیدار باقی مانده‎ای که میزبان هستند، برای بهبود موقعیت خود در جدول تلاش می‎کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پایانی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال درحالی از روز جمعه آغاز می شود که صعود به مرحله نهایی  این مسابقات برای والیبالیست‌های ایران امکان پذیر نیست. ملی پوشان کشورمان این هفته برای بهبود جایگاهشان در جدول رده بندی مقابل تیم‌های کره جنوبی، بلغارستان و آلمان صف آرایی خواهند کرد.

ایران با کسب ۴ پیروزی، ۸ شکست و مجموع ۱۳ امتیاز در مکان سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. کره جنوبی نخستین حریف والیبالیست‌های کشورمان در هفته پایانی است که تنها موفق به کسب یک پیروزی در آخرین دیدار هفته چهارم شد و توانست چین را شکست دهد. کره ای ها همچنین یک امتیاز را نیز از لاجوردی پوشان ایتالیا کسب کردند تا با یک امتیاز در کارنامه مجموع امتیازاتشان را به عدد ۵ برسانند اما همچنان در قعر جدول باقی ماندند.

بلغارستان دومین رقیب ملی پوشان در این هفته است که شرایط بهتری در جدول دارد، بلغاری‌ها با ۱۴ امتیاز و یک پله بالاتر از ایران در مکان دوازدهم جدول رده بندی قرار دارند و اما آلمان تیم برتر گروه که با ۷ شکست، ۵ پیروزی و ۱۷ امتیاز در مکان دهم جدول رده بندی قرار دارد، آخرین حریف ایران در این هفته و رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال است.

ایگور کوولاکوویچ و تیمش از هفته سوم رقابت‌ها بعد توانستتند بازی‌های قابل قبول تری ارائه دهند. در واقع با اعتمادی که ایگور به جوانان کرد چهره هایِ جدیدی از استعدادهای والیبال ایران رونمایی شد. حال پیش بینی می شود که  با توجه به اینکه صعود ایران به مرحله نهایی رقابت‌ها امکان پذیر نیست در هفته پایانی شاهد ترکیب جوان تری از تیم ملی در زمین باشیم و کولاکوویچ محک جدی تری از آنها بزند چراکه تیم ملی مسابقات قهرمانی جهان را در پیش دارد و کسب نتیجه در رقابت‌های جهانی اهمیت بالاتری دارد. 

برنامه کامل دیدارهای ایران در هفته پایانی لیگ ملت‌های والیبال به این شرح است: 

جمعه اول تیرماه
* ایران – کره جنوبی ساعت ۱۸:۳۰

شنبه دوم تیرماه
* ایران – بلغارستان ساعت ۱۸:۳۰

یکشنبه سوم تیرماه
* ایران – آلمان ساعت ۱۸:۳۰

برنامه کامل روز نخست رقابت‌های هفته پایانی لیگ ملت‌های والیبال و جدول رده بندی تیم ها پیش از این دیدارها به این شرح است: 

* کانادا – صربستان
* لهستان – آرژانتین
* بلغارستان – آلمان
* استرالیا – برزیل
* چین – ژاپن
* ایران – کره جنوبی
* آمریکا – فرانسه
* ایتالیا - روسیه

جدول رده بندی
۱- فرانسه با ۳۰ امتیاز
۲- آمریکا با ۲۹ امتیاز
۳- روسیه با ۲۸ امتیاز
۴- برزیل با ۲۴ امتیاز
۵- لهستان با ۲۳ امتیاز
۶- صربستان با ۲۰ امتیاز
۷- ایتالیا با ۲۱ امتیاز
۸-کانادا با ۱۹ امتیاز
۹- ژاپن با ۱۵ امتیاز
۱۰- آلمان با ۱۷ امتیاز
۱۱- استرالیا با ۱۵ امتیاز
۱۲- بلغارستان با ۱۴ امتیاز
۱۳-ایران با ۱۳ امتیاز
۱۴-آرژانتین با ۹ امتیاز
۱۵-چین با ۶ امتیاز
۱۶-کره جنوبی با ۵ امتیاز

نظر شما