شناسهٔ خبر: 26234273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

امسال ۱۸ بازارچه صنایع دستی در آذربایجان غربی ایجاد می شود

ارومیه – معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ایجاد ۱۸ بازارچه صنایع دستی در استان طی تابستان سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

افسانه رنجبر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با هدف اشتغال، معرفی و نیز فروش تولیدات در بخش صنایع دستی امسال ۱۸ بازارچه در شهرهای استان راه اندازی می شود افزود: این بازارچه ها عموما در شهرهای ارومیه، مهاباد، بوکان و نیز سایر شهرهایی که در بخش صنایع دستی فعالیت گسترده ای دارند ایجاد می شود.

وی با اشاره به نبود مکان و بازارچه های دایمی فروش محصولات صنایع دستی خاطرنشان کرد: نبود بازارچه و محل دائمی عرضه محصولات مختلف دستی در استان با مشکل فروش تولیدات استانی مواجه هستیم.

رنجبر با بیان اینکه در زمان حاضر بر اساس آمارهای رسمی دو هزار کارگاه آموزشی دارای پروانه در بخش صنایع دستی استان فعال است ادامه داد: صنایع دستی هنری است که در خیلی از خانه های شهروندان تولید می شود بنابراین رقم قطعی از تعداد فعالان این بخش نمی توان ارائه داد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه از این میزان ۷۰ درصد تولیدات صنایع دستی از تولیدات هنرهای دستی خانگی است افزود: امسال تمرکز این اداره کل افزایش آموزش های صنایع دستی در سطح شهرهای استان بوده در این راستا با فنی و حرفه ای استان تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه برای شاغلان صنایع دستی دوره‌های آموزشی ویژه‌ای در زمینه کارآفرینی، صادرات، امور بازرگانی، بازآموزی و ارائه شیوه‌های نوین فعالیت برگزار می‌شود تا فعالان این عرصه بتوانند خود را با شرایط جدید و حاکم در بازار تطبیق دهند.

رنجبر با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان گفت: این نمایشگاه بهترین فرصت برای معرفی و فروش هر چه بهتر صنایع دستی توسط فعالان این بخش است که امیدوارم بتوانیم از این اقدام استفاده بهینه را ببریم.

صنایع دستی آذربایجان غربی عبارتند از جمله هنرهای چوبی منبت، معرق، مشبک، ریزه کاری، پیکرتراشی، بافته های داری شامل گلیم، ورنی، زیراندازها، چرم دوزی، شیشه گری، تراش سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی، سازهای سنتی، رودوزی های سنتی، ملیله کاری، زیور آلات سنتی، و غیره که امروز در سطح بازارهای خارجی و داخلی عرضه می شوند.

نظر شما