شناسهٔ خبر: 26233741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

موزه مردم شناسی بناب تعطیل شد

نصر: معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تعطیلی موقت موزه مردم شناسی جنوب سهند در شهر بناب به دلیل آغاز عملیات مرمت و بهسازی ساختمان موزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، محمد فتحی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه موزه مردم شناسی جنوب سهند در محل حمام تاریخی مهرآباد، اثری از دوره صفوی، ایجاد شده و اولین موزه مردم شناسی در آذربایجان شرقی است، افزود: در این مجموعه تلاش شده اشیاء مردم شناختی منطقه را که با توجه به تغییرات سریع عصر حاضر روز به روز از عرصه زندگی خارج شده اند و هرکدام حامل بسیاری از مسائل فرهنگی و تاریخی است، را جمع آوری و نسبت به حفظ و نگهداری این آثار تلاش شود.

وی اظهار کرد: حفظ این آثار می تواند ما را در حفظ پیشینه تاریخی این منطقه کمک کند و زمینه را برای شناخت گذشته و انتقال فرهنگ کهن به نسل آینده بر پایه هویت فرهنگی خویش فراهم سازد.

فتحی گفت: با توجه به آغاز عملیات مرمت و بهسازی بنای تاریخی حمام مهرآباد بناب، محل موزه مردم شناسی جنوب سهند به طور موقت تعطیل خواهد شد تا در اسرع وقت بعد از انجام عملیات مرمت نسبت به بازگشایی آن اقدام شود.

شهرستان بناب با جمعیت 123 هزار نفر در فاصله 126 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.

آذربایجان شرقی دارای افزون بر 23 موزه مختلف در رشته های گوناگون تخصصی است و شهر تبریز با 19 موزه و موزه آذربایجان ، بزرگترین موزه تاریخ باستانی ایران پس از تهران را دارد.

انتهای پیام /

نظر شما