شناسهٔ خبر: 26233577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل اجتماعی، فرهنگی استانداری ایلام:

بیکاری از عوامل مهم در تشکیل سکونتگاه های غیر رسمی ایلام است

ایلام-مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام گفت: بیکاری از عوامل مهم در تشکیل سکونتگاه های غیر رسمی ایلام است.

صاحب‌خبر -

عهدیه طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مناطق حاشیه نشین از مهاجرت افراد در بخش ها و روستاهای استان به دلیل کمبود امکانات، بیکاری، نا امنیهای ناشی از جنگ تحمیلی صورت گرفته و منجر به تشکیل سکونتگاه های غیر رسمی در حاشیه شهرهای استان خصوصا شهر ایلام شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه حاشیه شهرها مرکز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر، نزاع فردی و اختلافات خانوادگی، سرقت و...است.

طهماسبی عنوان کرد: در این مناطق در واقع نه فرهنگ شهری حاکم است و نه فرهنگ روستایی و باعث به وجود آمدن خرده فرهنگی شده است که این امر باعث بوجود آمدن آسیب‌های اجتماعی متعددی شده است.

طهماسبی گفت: در سال ۹۶ دفتر اجتماعی، فرهنگی با کمک سازمان های مردم نهاد بیش از ۲۵ برنامه در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق مذکور برگزار کرده که  در سال ۹۷ برنامه ریزی لازم انجام شده است که برنامه هایی با کیفیت بهتر در مناطق حاشیه نشین انجام شود.

 طهماسبی از دستگاه های خدمات رسان خواست که با توجه به مشکلات این مناطق در خصوص خدمات رسانی با جدیت بیشتر و متناسب با مناطق یاد شده اقدام کنند.

نظر شما