شناسهٔ خبر: 26232834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات ۷ میلیارد دلاری تسلیحات آلمان در سال گذشته

آلمان در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۷ میلیارد دلار تسلیحات به کشور‌های دیگر فروخته است.

صاحب‌خبر -

صادرات ۷ میلیارد دلاری تسلیحات آلمان در سال گذشتهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس گزارش تازه ای که دولت آلمان روز چهارشنبه منتشر کرد این کشوردر سال گذشته مجموعا صادرات شش میلیارد و 240 میلیون یورو (7 میلیارد و 230 میلیون دلار) سلاح را تایید کرد که در مقایسه با سال 2016 حاکی از کاهش 9 درصدی است.

این گزارش نشان می دهد با وجود کاهش ارزش صادرات سلاح، معاملات تسلیحاتی بزرگ از جمله فروش یک کشتی جنگی به الجزایر و یک زیردریایی به مصر باعث افزایش صد میلیون یورویی صادرات سلاح از آلمان به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا شد و ارزش کل صادرات سلاح را به این کشورها به سه میلیارد و 795 میلیون یورو افزایش داده است.

بر اساس اعلام موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری)، آلمان یکی از پنج صادرکننده بزرگ سلاح است اما فروش سلاح به وسیله این کشور به علت تاریخچه آن در جنگ جهانی دوم موضوع حساسی است. ائتلاف آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز جمعه موافقت خود را با محدود کردن فروش سلاح و تلاش برای هماهنگ کردن محدودیت های صادرات سلاح با قوانین اتحادیه اروپا اعلام کرد.

دفتر عفو بین الملل در آلمان به شدت از این کشور به علت تداوم تامین تسلیحات برای کشورهایی با سوابق حقوق بشری فاجعه بار و کشورهایی مانند عربستان سعودی که درگیر مناقشات مسلحانه هستند انتقاد کرد. صادرات تسلیحات سبک آلمان در طی این مدت همچنان افزایش یافته و به حدود 47.8 میلیون یورو رسیده است. فرانسه بزرگترین مشتری آلمان در این بخش به شمار می رود.

انتهای پیام/

کاهش صادرات تسلیحات آلمان

نظر شما