شناسهٔ خبر: 26232452 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرکرده یک گروه تبهکار مظنون به کشتن 60 نفر از اتریش به روسیه بازگردانده شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو؛ مقامات روسیه و اتریش اعلام کردند اتریش روز چهارشنبه سرکرده یک گروه تبهکار مظنون به کشتن 60 نفر را به روسیه بازگرداند تا به بیش از سه سال نزاع قضایی پایان دهد.

سخنگوی وزارت کشور روسیه در بیانیه ای اعلام کرد اسلان گاگیو Aslan Gagiev 47 ساله که به نام Djako معروف است تحت الحفظ وارد مسکو شد. وی متهم است در قتل های دستوری از جمله قتل فرماندهان پلیس، مقامات بلند پایه سیاسی و تجار سرشناس دست داشته است. دستگاه قضایی روسیه اسلان گاگیو را به مدیریت یک سازمان جنایی مسئول قتل شصت نفر از سال 2008 در اوستیای شمالی از جمله شهردار ولادی قفقاز Vladikavkaz ، مرکز این منطقه مرزی چچن در قفقاز شمالی و معاون نخست وزیر منطقه، متهم می کند.
مدیران دو بانک روسی همچنین در میان قربانیان به چشم می خورند. کمیته تحقیق در بیانیه ای اعلام کرد این مرد که اینترپل چهره اش را منتشر کرده است متهم است بر چندین قتل در مسکو و در منطقه خودش نظارت داشته است. بنابر اعلام کمیته تحقیق دست کم 22 عضو این باند تبهکار محاکمه و برخی از آنها به تحمل حبس ابد محکوم شدند.
این مرد47 ساله که تمامی این اتهامات را رد می کند، درحالی که با گذرنامه جعلی بلغارستانی سفر می کرد، در ژانویه سال 2015 در وین بازداشت شد. اما دستگاه قضایی اتریش ضمانت های لازم برای شرایط زندان وی در روسیه را ناکافی ارزیابی کرده بود. او در فوریه 2016 به قید وثیقه یکصد هزار یورویی، آزاد شده بود. در سپتامبر 2017، اتریش تصمیم گرفته بود وی را به روسیه بازگرداند اما این متهم گفته بود از پرواز با هواپیما وحشت دارد. وی به علاوه استردادش به روسیه را نشات گرفته از انگیزه های سیاسی عنوان کرده است.

نظر شما