شناسهٔ خبر: 26231912 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حرکتی که از محمود عباس بعید بود

همزمان با سفر فرستادگان رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت با طرح جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بازسازی نوار غزه تأکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن مخالفت با طرح آمریکا برای جمع‌آوری کمک‌های مالی جهت بازسازی نوار غزه، معتقد است که این طرح توطئه‌ای برای جداسازی سیاسی غزه از کرانه باختری در قالب طرح «معامله قرن» است.

شبکه الجزیره به نقل از روزنامه هاآرتص گزارش داد که تشکیلات خودگردان با کشورهای عربی تماس برقرار کرده و درباره خطرات همکاری با آمریکا برای ترویج «معامله قرن» و اجرای آن هشدار داده است.

«جرد کوشنر» مشاور و داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا در غرب آسیا با هدف بازاریابی برای طرح معامله قرن به منطقه سفر کرده‌اند و روز سه‌شنبه (دیروز) نیز با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار کردند.

هاآرتص پیش از این به نقل از منابع صهیونیستی و عربی نوشته بود که دولت ترامپ از کشورهای عربی می‌خواهد که یک میلیارد دلار برای بازسازی نوار غزه با هدف ایجاد آرامش امنیتی در این منطقه پیش از اعلام معامله قرن، هزینه کنند.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که سفر فرستادگان آمریکا به منطقه «وقت تلف کردن» است.

«معامله قرن» طرح دولت ترامپ برای حل منازعه فلسطینی و اسرائیلی از طریق مجبور کردن فلسطینیان به امتیازدهی از جمله درباره شهر قدس اشغالی و زمینه‌سازی برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای با مشارکت کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، است.

 

 

نظر شما