شناسهٔ خبر: 26231647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوتین:سازمان ملل در عرصه جهانی نقش پیشرو داشته باشد

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه در دیدار با دبیر کل سازمان ملل گفت که این سازمان در امور بین المللی باید نقش مرکزی و پیشرو ایفا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین چهارشنبه شب در دیدار با آنتونیو گوترش یادآورشد که روسیه ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد.
پوتین گفت: امیدواریم که اقدامات در دوره ریاست روسیه بر شورای امنیت بطور سازنده جریان دارد.
رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: مسکو همواره از نقش مرکزی و پیشروی سازمان ملل در امور بین المللی حمایت می کند.
وی یادآورشد که 70 سال از گشایش دفتر سازمان ملل در کشور ما می گذرد و برای تداوم همکاری های سازنده با این نهاد آمادگی داریم.
رئیس جمهوری روسیه گفت: معتقدیم که نقش سازمان ملل به عنوان ابزار جهانی حل بحران ها، هشدار در مورد بحران ها در امور بین المللی کاملا بی نظیر و منحصر بفرد است.
دبیر کل سازمان ملل نیز با بیان اینکه روسیه را به عنوان یکی از کشورهای کلیدی می دانیم، افزود: این کشور از بنیانگذاران سازمان ملل و عضو دائمی شورای امنیت است.
وی ادامه داد: اما در زمان حاضر تکیه اصلی را بر این نکته داریم که روسیه یک عنصر غیرقابل جایگزین در ایجاد نظام چند قطبی جهانی است.
گوترش توضیح داد:سازمان ملل و نظام چند قطبی جهانی در شرایط آسانی قرار ندارد.
وی افزود: دوره جنگ سرد به پایان رسیده و دوره کوتاه نظام تک قطبی نیز بسر آمد و در تلاش هستیم تا ساختار جدید چندقطبی جهانی با سیستم چندجانبه مدیریت به دست آوریم.
به گفته دبیر کل سازمان ملل، بدیهی است که همه اینها نگرانی جدی ما را برانگیخته و معتقدم که روسیه در این روند می تواند نقش فعال داشته باشد.
دبیر کل سازمان ملل برای تماشای مسابقه فوتبال پرتغال و مراکش به روسیه سفر کرده است.
وی امروز با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و در نشست باشگاه والدای شرکت می کند.
شد**اروپام*391 **1010

نظر شما