شناسهٔ خبر: 26231259 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بازی شجاعانه تیم ملی مقابل اسپانیا، تحسین جهان را برانگیخت

پرچم بـالا

توپی که کریم انصاری فرد زد و میلیمتری از کنار دروازه بیرون رفت، گلی که سعید عزت اللهی زد و آفساید شد، لایی وحید امیری به جرارد پیکه و ضربه سر نفس گیر مهدی طارمی که ماسید به تیر دروازه و بیرون رفت. دوست داریم از بازی با پرستاره ترین تیم دنیا این صحنه های غرور انگیز را به خاطر بسپاریم و ببالیم به تیم پر غرور ایران که نترسید و شجاعانه جنگید. میلیون ها ایرانی، با یک ضربان قلب، باور کردند که بهترین تیم های دنیا را هم می توانیم متوقف کنیم. با یک گل تصادفی به اسپانیا باختیم اما برنده بازی ما بودیم. می بالیم به وجود این تیم که چون کوه ایستاد تا به دنیا بگوید ایرانی، سرفراز است. نفس اسپانیا را گرفتیم و حالا دست به دست می رویم برای بردن پرتغال. قرارمان دوشنبه ساعت 22 و 30 دقیقه در سارانسک. پرچم‌مان بالاست.

صاحب‌خبر -

دنیا ایران را ستود

تیتر های سایت های معتبر دنیا گویای نمایش پر غرور شیران پارسی بود.در شبی که ایران بیشتر از اسپانیای ها دوید و تیم پرستاره لاروخا را مجبور به عقب نشینی کرد، این تیترها برازنده شاگردان شجاع کیروش بود:

اوله آرژانتین: مقاومت آهنین ایران

اسپورت اسپانیا: اسپانیا مقابل ایران خود را نجات داد

آس اسپانیا: صدرنشینی ریباندی

مارکا اسپانیا: پیروزی با گل زانو هم قبول است!

موندودپورتیوو اسپانیا: اسپانیا برای شکستن دیوار ایران زجر کشید

روزنامه رکورد پرتغال: ایران کی روش مقابل اسپانیا ایستاده جان داد

کارلوس کی روش: شایسته باخت نبودیم

کارلوس کی روش هم مثل همه ایرانی ها بالید به پسرانش. مرد پرتغالی که به خوبی اسپانیا را آنالیز کرده بود، با تشکر از نمایش غرور انگیز تیم ملی ایران در مقابل اسپانیا گفت: ما شایسته باخت نبودیم. این نتیجه منصفانه نبود، اما تیم خوبی داشتیم. تمام تلاشمان را کردیم. فکر می کنم در این بازی با موقعیت هایی که داشتیم نتیجه عادلانه مساوی بود، اما این حقیقت فوتبال است.

کی روش در ادامه گفت: ما باید از اسپانیا هم تشکر کنیم. چون خیلی از آنها یاد گرفتیم. تبریک می گویم به اسپانیایی ها. ما یک فینال را با اسپانیا داشتیم و حالا یک فینال دیگر پیش روی ماست. در آن بازی باید بهترین تلاشمان را بکنیم.

سعید عزت اللهی: شرمنده مردم شدیم

سعید عزت اللهی که در بازی با اسپانیا طعم شیرین گلزنی را برای لحظاتی تجربه کرد، پس از سوت پایان این وعده را داد که در بازی با پرتغال با تلاش دوچندان بتوانند دل مردن ایران را شاد کنند. عزت اللهی گفت: خیلی تلاش کردیم. از جان و دل مایه گذاشتیم تا مردم را خوشحال کنیم، اما شرمنده این همه محبت و شور شدیم. ما با قهرمان دنیا بازی کردیم، اما پا به پای آنها جنگیدیم. با این حال به نمایندگی از کل تیم قول می دهم بازی با پرتغال دو برابر بیشتر تلاش می کنیم تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

خداحافظی مصر و عربستان با جام جهانی

در دومین بازی از گروه A اروگوئه توانست با تک گل لوئیس سوارز عربستان سعودی را شکست دهد تا با کسب این پیروزی سند صعود شاگردان اسکار تابارز به مرحله حذفی و حذف عربستان از جام جهانی امضا شود. از سوی دیگر با این نتیجه، مصر نیز حذف شد تا محمد صلاح در اولین تجربه خود در جام جهانی خیلی زود با روسیه خداحافظی کند. سوارز با تک گلی که در این بازی به ثمر رساند تعداد گلهای ملیاش را به 52 رساند و به اولین بازیکن اروگوئه تبدیل شد که به این رکورد رسیده است.

رضا پورعالی

حسین خلیلی

گروه ورزش

نظر شما