شناسهٔ خبر: 26231208 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جام جهانی 2018؛

شبی که در تاریخ فوتبال ایران جاودانه شد

تهران - ایرنا - حضور خانواده های ایرانی در آزادی با سختی آغاز شد، با شور و هیجان ادامه یافت و در پایان هواداران با تشویق تیم ملی بی حاشیه ورزشگاه را ترک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگار ایرنا، هر چند که تبلیغات برای نمایش مسابقه فوتبال تیم های ملی ایران و اسپانیا از یک روز قبل آغاز شده بود اما چند ساعت مانده به آغاز پخش مسابقه، پلیس مانع ورود تماشاگران به ورزشگاه شد و در نهایت بسیاری از این افراد راهی خانه های خود شدند. اما پس از اصرار مردم و پیگیری مسوولان در نهایت مجوز ورود صادر و ورزشگاه بزرگ آزادی برای نخستین بار میزبان هزاران خانواده ایرانی شد.
دوستداران فوتبال بر خلاف همیشه، دیگر منتظر ورود ستارگان محبوب خود به زمین سبز نبودند بلکه آنچه بیش از همه توجه حاضران در آشیانه قدیمی فوتبال ایران را به خود جلب کرده بود صفحه نمایشگر 1200 متر مربعی بود که بازی دلاورانه یوزهای ایران را در سرزمین تزارها را نشان می داد.
با آغاز بازی دلاوران ایرانی در مقابل تیم پر مهره اسپانیا، هیجان و شوری در استادیوم آزادی به پا شد، غریو حماسه و سرود « ما همه قهرمانیم» در تهران طنین انداز شد. در این میان کری خوانی دوستانه سرخآبی ها هم ادامه داشت اما دیگر از ادبیات خاص دربی ها خبری نبود و در فضای صمیمی ضربان قلب ها در لحظات پایانی بازی تندتر می شد.
کودکی با پرچم ایران در حال شادی است و مردان و زنان حاضر در استادیوم آزادی به مانند خانواده ای بزرگ در کنار هم نشسته اند و با هدف و آرزوی واحد برای موفقیت تیم ملی آرزوی موفقیت دارند.
همزمان با رقص پرچم ها در ورزشگاه، تماشاگران با دیدن چهره «کارلوس کی روش»، وی را به مانند سرداری فاتح تشویق می کنند. هیاهویی به پاست اما در چهره فوتبال دوستان می توان اضطراب را هم دید زیرا حملات حریف پر تعداد است و دفع طوفان وحشتناک «ایسکو»، «دیگو کاستا» سخت.
هر چند پرده نمایش نصب شده در ورزشگاه با کیفیت نیست و مردم بیشتر به اسکوبورد بزرگ نگاه می کنند اما با هر عکس العمل بازیکنان ایرانی و دفع توپ، غریو شادی هواداران بلند می شود. موجی از هیجان و اضطراب بر ورزشگاه حاکم است. با واکنش «علیرضا بیرانوند» صدای یا علی مدد تماشاگران به آسمان می رود و برخی نیز زیر لب در حال ذکر دعا و صلوات هستند.
دقایق نخست نیمه دوم و عکس العمل های بیرانوند موجب شد هواداران یکصدا این دروازه بان را تشویق کنند. اما پس از گل کاستا سکوت سنگینی بر ورزشگاه حاکم شد و برخی از هواداران شعار «عیبی یوخ» سر دادند.
هر چند گل ایران به اسپانیا آفساید اعلام شد اما هواداران با پیگیری امیدوارانه بازی، شعار «ایران، ایران» سر می دهند. جمع کوچکی هم با فریاد «شیر لرسون» به زبان لری بیرانوند را تشویق می کنند.
هر چه به دقایق پایانی مسابقه نزدیک می شویم استرس بیشتر شده و تماشاگران ایستاده بازی را نگاه می کنند و با سوت پایان بازی حاضران با رضایت از بازی دلاورانه فوتبالیست های تیم ملی از آنان قدردانی می کنند.
یکی از حاضران در ورزشگاه با حمل پرچم ایران در ورزشگاه آزادی دور افتخار می زند. بیرون ورزشگاه جوانان و نوجوانان به پایکوبی مشغولند و هواداران فوتبال از ماموران پلیس تشکر می کنند و شبی در تاریخ فوتبال ایران جاودانه می شود.
تیم ملی فوتبال ایران، چهارشنبه شب در دومین دیدار خود از گروه دوم جام جهانی روسیه را با شکست یک بر صفر برابر اسپانیا به اتمام رساند.
شاگردان «کی روش» روز دوشنبه هفته آینده و از ساعت 22 و 30 دقیقه به مصاف پرتغال می روند و برای کسب مجوز صعود به مرحله حذفی باید به پیروزی دست یابند.
ورزشی ** 2052**1597

نظر شما