شناسهٔ خبر: 26230878 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جوابیه آموزش و پرورش به گزارش " روایت معلمان از روزنه های فساد مالی در مدارس"

R1014132/P1011199/S2,22/CT1

آموزش و پرورش شهر تهران در واکنش. به گزارش روایت معلمان از روزنه های مالی فساد در مدارس جوابیه ای را ارسال کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آموزش و پرورش شهر تهران در واکنش به گزارش روایت معلمان از روزنه های فساد مالی در مدارس جوابیه ای را برای این خبرگزاری ارسال کرده است.

در این جوابیه آمده است:

به استحضار می‌رساند، اخذ کمک‌های مردمی از اولیای دانش آموزان کاملا داوطلبانه بوده و با هماهنگی و حضور اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس دریافت می‌شود. همچنین نحوه دریافت وجوه از طریق سیستم بانکی و یا از طریق دستگاه کارت خوان به حساب واحدهای آموزشی ‌واریز می شود.

گفتنی است تمام هزینه‌ها بعد از مصوب کردن در جلسه شورای مالی مدرسه که یکی از اعضای آن، رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه می‌باشد انجام می‌شود و صدور کلیه چک‌های بالاتر از مبلغ تنخواه نیز بعد از مصوب کردن در شورای مالی مدرسه با اخذ مجوز از معاونت ی منطقه انجام می‌گیرد.

لازم به ذکراست، تعمیرات اساسی واحدهای آموزشی با اخذ مجوز از اداره نوسازی و پشتیبانی منطقه صورت می‌پذیرد و تشکیل کلاس های فوق برنامه در روزهای پنجشنبه منوط به اخذ مجوز از ‌منطقه و طبق دستورالعمل کلاس‌های فوق برنامه انجام می‌شود.

خاطرنشان می‌گردد، فروش هرگونه کتاب‌های کمک آموزشی توسط مدارس ممنوع است و در راستای بازدیدهای به عمل آمده از واحدهای آموزشی، با مدیران مدارسی که خلاف قانون و مقرارات عمل نمایند، برخوردهای قانونی به عمل می‌آید و تذکرات لازم ارائه می‌شود.

بدیهی است آموزش و پرورش انتظار دارد، اولیای گرامی دانش‌آموزان با استفاده از موقعیت و اختیارات قانونی انجمن اولیا و مربیان در حوزه های تصمیم‌گیری و نظارت بر عملکرد مدارس، در کنار واحدهای نظارتی رسمی شرایطی را رقم زنند که کمترین امکان سوء استفاده‌های احتمالی نیز به وجود نیاید.

شایان ذکر است اولیای محترم و شهروندان شریف می‌توانند هرگونه شکایت و نظرات خود را در راستای عملکرد مدارس و واحدهای آموزشی به آدرس shekayat.medu.ir مطرح ‌نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما