شناسهٔ خبر: 26230227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جشنواره ملی کوچ عشایر در یاسوج افتتاح شد

R41452/P1377/S6,69/CT11

چهارمین جشنواره ملی کوچ عشایر با حضور استان‌های مختلف کشور در یاسوج افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شامگاه چهارشنبه در این آیین با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره عشایر با برند کوچ عشایر  با همکاری کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، استانداری و شهرداری یاسوج، اظهار داشت: سیاه‌چادرهایی به طول 180 متر در این جشنواره میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ عشایری است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عشایر عنوان کرد و افزود: نمایش آیین‌های عشایری، موسیقی عشایری، غذای عشایری و تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان عشایر و خانواده‌های شهدای عشایر از مهم‌ترین محورهای این جشنواره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جشنواره کوچ عشایر ثبت ملی شده است، رونمایی از کتاب عشایر و لباس محلی عشایر استان را از مهم ترین برنامه‌هایی عنوان کرد که در این جشنواره اجرا می‌شود.

باقری با بیان اینکه تاکنون هشت استان در جشنواره حضور پیدا کرده‌اند، گفت: این جشنواره از امروز تا یکم تیرماه ادامه دارد و در صورت استقبال تمدید می‌شود.

وی گردشگری را از صنعت‌های پولساز دنیا عنوان و بیان کرد: چهار رکن اساسی جاذبه، تبلیغات، اسکان و حمل و نقل در گردشگری مهم است و اگر کشوری بخواهد از قافله گردشگری عقب نماند باید این چهار شاخص را تقویت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این استان با داشتن 300 جاذبه طبیعی، 300 جاذبه معنوی، دو هزار جاذبه تاریخی و بالغ بر سه هزار شی تاریخی کلکسیونی از جاذبه‌های گردشگری است‌.

باقری با بیان اینکه حدود 47 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد روستایی و عشایری است، گفت: مردان و زنان عشایر کسانی هستند که اصالت این استان را حفظ کرده‌اند بنابراین ما باید پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این قشر را معرفی کنیم.

وی بیان کرد: امروزه یک خانه عشایری و روستایی به عنوان یک جاذبه فضای گردشگری مطرح است که در کنار هتل‌ها، مهمان‌سراها و غیره باید از این جاذبه‌ها برای معرفی استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما