شناسهٔ خبر: 26229652 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شاهکار ۱۰۰ هزار دلاری طاهری

نیلسون و بدهی ۱۰ برابر شده!

روزنامه جوان

شاهکار‌های مدیریتی رویانیان و طاهری تمامی ندارد، مدیرانی که بدهی‌های هنگفتی روی دست پرسپولیس گذاشتند، بدهی‌هایی که میلیارد‌ها تومان از بیت‌المال را به باد داد، در حالی که نه رویانیان و نه طاهری هرگز برای ریالی از آن پاسخگو نبودند!

صاحب‌خبر -
شاهکار‌های مدیریتی رویانیان و طاهری تمامی ندارد، مدیرانی که بدهی‌های هنگفتی روی دست پرسپولیس گذاشتند، بدهی‌هایی که میلیارد‌ها تومان از بیت‌المال را به باد داد، در حالی که نه رویانیان و نه طاهری هرگز برای ریالی از آن پاسخگو نبودند!
نیلسون کوریا، دروزاه‌بان سیه‌چرده برزیلی از معدود خرید‌های پرسپولیس بود که از لحاظ فنی عملکرد قابل قبولی داشت، اما عدم برخورد حرفه‌ای با او و عقد قراردادی مبهم باعث شد تا این دروازه‌بان هم به یکی از طلبکاران میلیاردی سرخپوشان تبدیل شود، طلبکاری که پرونده‌اش با کمتر از ۱۵ هزار دلار بسته می‌شد، اما به لطف مدیریت درخشان رویانیان و طاهری، طلبی ۱۰۰ هزار دلاری دارد، طلب هنگفتی که بار دیگر دست سرخپوشان را روانه جیب ملت می‌کند!
اولین بار و در سال ۹۵ و دو سال بعد از جدایی نیلسون بود که بحث بدهی‌های او به میان آمد. نیلسون که نتوانسته بود از طریق معمول به طلب خود برسد، مثل خیلی‌های دیگر دست به دامان فیفا شده بود، آن هم در حالی که بعد از جدایی گفته می‌شد نیلسون طلب نیم‌فصل دومش را بخشیده و فقط تا جایی که برای پرسپولیس بازی کرده بود از این باشگاه پول می‌خواست.
با این حال با توجه به فسخ یک‌طرفه، او می‌توانست تمام طلبش را از پرسپولیس بگیرد، اما این کار را نکرد. ۳۰۰ میلیون تومان از طلب ۷۰۰ میلیونی او نیز مربوط به مالیاتی بود که باشگاه باید پرداخت می‌کرد. با وجود این، طاهری که اعتقادی به پرداخت بدهی‌ها نداشت و ید طولایی در بی‌پاسخ گذاشتن نامه‌های فیفا در خصوص طلبکاران پرسپولیس داشت، رقم بدهی گلر برزیلی پرسپولیس را هم با ندانم‌کاری‌هایش چند برابر کرد، به طوری که عصر سه‌شنبه حکمی جدید از سوی فیفا به باشگاه پرسپولیس ارسال شد که طی آن، سرخپوشان به پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به نیلسون کوریا محکوم شدند، رقم کلانی که می‌شد سر‌و‌ته آن را با ۱۵ هزار دلار هم آورد، اما بی‌مبالاتی‌های طاهری این رقم را به ۱۰۰ هزار دلار رسانده است.
این دروازه‌بان که در دوران مدیریت طاهری از پرسپولیس جدا شده بود، همان زمان با ارسال نامه‌ای به باشگاه خواستار دریافت ۱۵ هزار دلار از سرخپوشان و توافق با آن‌ها شده بود، نامه‌ای که مانند خیلی از نامه‌های دیگر در زمان طاهری بی‌جواب ماند تا امروز رقم درخواستی گلر سابق سرخپوشان به ۱۰۰ هزار دلار برسد، رقمی که طبق نامه ارسالی فیفا پرسپولیس موظف است سریعاً آن را پرداخت و مشکل را حل کند، آن هم در شرایطی که سرخپوشان این روز‌ها در تنگنای مالی هستند و به تازگی موفق به پرداخت بدهی هنگفت آنتونی گولچ شده‌اند و همچنان درگیر پرونده گابریل هستند. نکته مهم‌تر اینکه آن‌ها به دلیل همین پرونده‌های دردسرساز است که از پنجره نقل و انتقالات تابستانی محروم شدند و شرایط سختی دارند. در حالی که یکی از نماینده‌های ایران در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان هستند و به عنوان قهرمان لیگ با دو قهرمانی پیاپی، انتظار می‌رود در لیگ آینده نیز اقتدار خود را حفظ کنند.

نظر شما