شناسهٔ خبر: 26229337 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کلانتری: قوچ نر چند برابر قوچ ماده آب می‌خورد، باید شکار شود!

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -
عیسی کلانتری در پاسخ به انتقاد یک فعال محیط‌زیست نسبت به شکارفروشی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفته است: کارشناسان سازمان معتقدند قوچ پیر چندین برابر ماده‌ها آب می‌خورد و با توجه به بی‌آبی زیستگاه‌ها، شکار آن باعث می‌شود به ماده‌ها آب بیشتری برسد!
در حاشیه اعتراضات نسبت به شکارفروشی سازمان حفاظت محیط‌زیست که حتی مدافعان شکار هم به منتقدان آن پیوسته و آن را اقدامی کارشناسی نشده می‌دانند، یکی از فعالان محیط‌زیست ضمن انتشار مکالمه‌اش با کلانتری، سیاست‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست را که تحت‌الشعاع نفوذ مافیای شکار قرار گرفته مورد نقد جدی قرار داد.
به گزارش تسنیم، بخشی از یادداشت علی کشمیری از این قرار است: آقای کلانتری معتقد است قوچ پیر چندین برابر ماده‌ها آب می‌خورد و با توجه به بی‌آبی زیستگاه‌ها، شکار قوچ باعث می‌شود به ماده‌ها آب بیشتری برسد؛ قوچ هشت ساله مانع انتقال ژن برتر بین گله هم می‌شود و با شکار آن، قوچ‌های جوان با ژن بهتر فرصت جفت‌گیری خواهند داشت!
آسمان ریسمان بافتن سازمان محیط‌زیست برای توجیه ارائه مجوز‌های شکار به بیگانگان در فصل زاد و ولد حیات‌وحش، حالا به جایی رسیده که دیگر پای ژن و نگاه‌های جنسیتی هم به مباحث حیات‌وحش کشیده شده است!

برچسب‌ها:

نظر شما