شناسهٔ خبر: 26229333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازدید صالحی از مرکز نظام ایمنی هسته‌ای نروژ/پیشنهاد برقراری ارتباط بین مراکز دو کشور

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در بازدید از مرکز نظام ایمنی هسته ای نروژ پیشنهاد برقراری ارتباط مراکز ایمنی هسته‌ای دو کشور و تعمیق روابط و همکاریهای دوجانبه را مطرح کرد که مورد استقبال طرف نروژی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو فروم و به دعوت مقامات نروژ به این کشور سفر کرده است، از مرکز نظام ایمنی هسته‌ای این کشور نیز بازدید و با مدیران و کارشناسان این مرکز ملاقات و گفتگو کرد.

 

 

در این ملاقات «اوله هاربیتز» رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای نروژ به تشریح وظایف محوله به مرکز حفاظت در برابر اشعه و ایمنی هسته‌ای پرداخت و تجارب نروژ در برخورد با سوانح هسته‌ای از جمله در دیگر کشورها را با هیات سازمان انرژی اتمی در میان گذاشت.

در این ملاقات همچنین همکاری‌های بین‌المللی این مرکز تشریح و نحوه مداخله و همکاری آنان در زمینه انتقال 60 تن اورانیوم طبیعی از قزاقستان به ایران مورد توجه و قدردانی قرار گرفت.

در این دیدار صالحی به تشریح فعالیت‌های بین‌المللی ایران در حوزه ایمنی هسته‌ای بعد از برجام و بویژه همکاریهای مربوط به اتحادیه اروپا پرداخت و پیشنهاد برقراری ارتباط مراکز ایمنی هسته‌ای دو کشور و تعمیق روابط و همکاری‌های دو جانبه را مطرح کرد که مورد استقبال طرف نروژی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما