شناسهٔ خبر: 26229297 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

اینترنت از تلویزیون پیشی می‌گیرد

‌ آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -

تا همین چند وقت پیش، تلویزیون با اختلاف زیاد نسبت به دیگر رقبا، محبوب‌ترین منبع رسانه‌ای برای افراد در سراسر دنیا محسوب می‌شد اما طبق آمار جدید منتشر شده توسط موسسه رسانه دیجیتال «زنیت»، عصر تلویزیون‌ها تقریبا رو به پایان است.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده، فاصله بین تعداد دقایقی که افراد به‌طور میانگین صرف تماشای تلویزیون می‌کنند و تعداد دقایقی که افراد صرف استفاده از اینترنت می‌کنند، در حال کاهش است. پیش‌بینی‌های موسسه زنیت نشان می‌دهد که تا سال 2020 مقدار مصرف اینترنت از تلویزیون پیشی خواهد گرفت و در پایان اینترنت به عنوان منبع رسانه‌ای اصلی در بین مردم دنیا به‌کارگرفته خواهد شد.

ظهور پلتفرم‌های شبکه اجتماعی متعدد، امکان دسترسی به برنامه‌ها از طریق موبایل، اینترنت سریع‌تر واسمارت‌فون‌های پیشرفته‌تر نقش مهمی را در افزایش محبوبیت اینترنت در مقایسه با تلویزیون ایفا کرده‌اند. ضمنا این پیشرفت قابل توجه حتی مقدار دقایقی را که افراد صرف مشاهده تلویزیون از طریق اینترنت می‌کنند هم افزایش داده است. 9 سال پیش مجموع ساعاتی که افراد صرف مشاهده تلویزیون و استفاده از اینترنت می‌کردند، حدود 4 ساعت بود اما گفته می‌شود این رقم تا سال 2020 به 6 ساعت خواهد رسید.

نظر شما