شناسهٔ خبر: 26229248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

پزشکیان: شرایط اقتصادی جنگی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توطئه دشمنان برای مقابله با پیشرفت‌های اقتصادی کشور، گفت: آمریکا نقشه دارد تا برای صنعتگران مشکل ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: مسعود پزشکیان بعد از ظهر چهارشنبه در همایش روایت خدمت، ویژه ارائه گزارش عملکرد نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه به مردم به میزبانی سالن هلال احمر سمنان، بابیان اینکه آمریکا نقشه دارد تا برای صنعتگران مشکل ایجاد کند، تأکید کرد: یکی از مقاصد دشمنان از این امر، آسیب‌پذیر کردن مردم و قرار گرفتن آن‌ها تحت‌فشار اقتصادی است تا از انقلاب اسلامی ناامید شوند حال‌آنکه مردم دوستدار انقلاب اسلامی هستند و هوشیار در برابر این توطئه‌ها خواهند بود.

وی بابیان اینکه در شرایط کنونی که دشمنان چنین رویکردی در برابر ایران اسلامی دارند، قوای سه‌گانه باید حالت ویژه جنگ اقتصادی اعلام کنند، افزود: این جنگی است که آمریکا به راه انداخته و می‌خواهد ما را به‌زانو درآورد لذا ما نیز باید با ابزار‌های موردنیاز، در برابر این هجمه‌ها بایستیم.

شرایط اقتصادی جنگی است

عضو خانه ملت بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور تشکیل ستاد ویژه‌ای در حوزه اقتصادی را صادر کرده‌اند، گفت: شرایط جنگی آرایش جنگی نیز می‌طلبد.

پزشکیان با بیان اینکه در شرایط کنونی که دشمنان چنین هجمه‌ای را به راه انداخته‌اند، اگر قوا در میدان نباشند دشمن می‌تواند به‌راحتی نقشه‌های شومش را اجرا می‌کند، ابراز داشت: اگر ما امروز نیاز واقعی مردم به‌ویژه قشر متوسط و کم برخوردار کشور را ببینیم و در رفع آن بکوشیم آسیب‌پذیری‌مان را در برابر هجمه دشمنان کاهش داده‌ایم.

وی گفت: اگر قوای سه‌گانه همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تأکید فرمودند، با آن‌کسانی که برای مردم در حوزه اقتصادی اعمال فشار می‌کنند برخورد محکمی نداشته باشند، نقشه‌های آمریکا برای ایران اسلامی عملی می‌شود و این امر، خطرناک است.

نمایندگان رسالتی سنگین بردوش دارند

نایب رئیس مجلس با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسئولان و سران، گفت: ایشان فرمودند: نمایندگان باید به فکر اقشار آسیب‌پذیر باشند لذا ما در مجموعه مجلس شورای اسلامی رسالتی سنگین بردوش داریم.

پزشکیان افزود: بر اساس ملاک‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عمل انقلابی بیان می‌فرمایند، انقلابی بودن نمایندگان را نه در غیرمنطقی بودن و غیرقانونی عمل کردن، بلکه در اقدام آن‌ها باید جستجو کرد.

وی در دیگر بخش سخنان خود و بابیان اینکه مشکل کمبود آب به‌خصوص مردم سمنان را می‌دانم، اما این معضل ۷۰ درصد شهر‌های کشور است، گفت: تدوین و تبیین نقشه‌ای جامع و کامل، علمی و کارشناسانه با مشارکت عمومی و همه جانبه نیاز تامین آب کشور محسوب می‌شود.

نظر شما