شناسهٔ خبر: 26228951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان ایلام:

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبارات استانی است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: برای ساخت باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

صاحب‌خبر -

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبارات استانی استبه گزارش دفاع پرس از ایلام، سرهنگ «محمد رضا شرفبیانی» مدیر کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام در دومین نشست شورای فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: برای ساخت باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در حال حاضر برای فاز اول این طرح 15 میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی توسط سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته و درحال رایزنی برای جذب پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات کشوری توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور هستیم.

سرهنگ محمدرضا شرفبیانی افزود: طرح باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام ردیف اعتبارات ملی ندارد به همین جهت باید دستگاه های مختلف و مسئولان استان برای تکمیل آن ردیف اعتباری استانی در نظر بگیرند هر چند در تلاش برای اخذ اعتبارات ملی برای تکمیل آن نیز هستیم.

وی با بیان اینکه زمان احداث نهایی باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام 2 است که در صورت تخصیص اعتبارات زودتر از زمان تعیین شده به اتمام خواهد رسید، یادآور شد: مرحله نخست این طرح تا دهه فجر امسال همزمان با پنج استان دیگر به بهره برداری می رسد.

شرفبیانی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان ایلام کلکسیونی از اِلمان های دفاع مقدس است و خلاء نبود یک باغ موزه که تمام این المان ها را در قالب یک مجموعه محتوایی در اختیار ببنندگان و به ویژه نسل های بعد از جنگ قرار بدهد احساس می شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت یادمان های شهدای گمنام استان ایلام مطلوب و در خور شان است، گفت: یادمان های ملی از شرایط مناسب زیرساختی برخودار نیست و سامان دهی و تجهیز این یادمان ها نیازمند همکاری و تخصیص اعتبارات از سوی مسئولان استان است.

انتهای پیام/

نظر شما