شناسهٔ خبر: 26228937 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان:

آماده ارتقای همکاری فرهنگی تهران و باکو هستیم

باکو - ایرنا - « ابوالفضل قارایف » وزیر فرهنگ جمهوری آدربایجان امروز در دیدار با سید هادی حسینی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در نخجوان ، گفت: باکو آماده ارتقای روابط علمی ، فرهنگی و هنری با تهران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مقامات دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان ، در حاشیه «جشن نخجوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام » که روز چهارشنبه با حضور نمایندگان ، وزیران و معاونان وزرای 17 کشور اسلامی در جمهوری خود مختار نخجوان برگزار شد ، با هم دیدار و گفت و گو کردند.
قارایف،ضمن استقبال از برگزاری چنین رویدادهایی، بر همکاری های مشترک فرهنگی و ارتقاء سطح مناسبات کشورهای اسلامی تاکید کرد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان نیز در این دیدار، با اشاره به هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو که از 6 تا10 تیرماه برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که اینگونه برنامه های فرهنگی به صورت دوجانبه ادامه یابد.
حسینی امروز با « آصف طالب اف » رئیس مجلس عالی نخجوان نیز دیدار کرد .
از دیگر حاشیه های جشن امروز ، دیدار « منصور آیرم» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خود مختار نخجوان با « عبدالعزیز عثمان التویجری» مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی - آیسسکو- بود .
آیرم در این دیدار با اشاره به انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال جاری، گفت : برگزاری رویدادهای فرهنگی مشترک میان کشورهای اسلامی باعث وحدت هرچه بیشتر بین این کشورها می شود.
عثمان التویجری نیز ضمن ابراز رضایت از موفقیت شهر مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت جهان اسلام ، برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی در کشورهای اسلامی را موجب آشنایی و همبستگی کشورها و حرکت به سمت همگرایی به ویژه در شرایط امروز منطقه و جهان دانست.
شهر نخجوان در ششمین کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در اکتبر 2009 در شهر باکو، به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 تعیین شد و هم‌زمان با آن تبریزجمهوری اسلامی ایران هم به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شد.
در سال 2017 هم شهر مشهد جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده بود .
خاورم ** 337**1579

نظر شما