شناسهٔ خبر: 26228396 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 95 درصد جايگاه‌هاي سوخت تهران ممتاز است

بر اساس اعلام شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه تهران، بيش از 95 درصد از جايگاه‌هاي عرضه سوخت منطقه تهران، ممتاز و درجه يک هستند.

به گزارش شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه تهران، سعيد برخوردار، معاون بازرگاني شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه تهران گفت: در راستاي اجراي طرح درجه‌بندي جايگاه‌ها و پايش منظم و مستمر مجاري عرضه فرآورده، بيش از 95 درصد جايگاه‌هاي عرضه سوخت مايع در منطقه تهران درجه ممتاز را به خود اختصاص دادند.

وي افزود: طرح درجه‌بندي جايگاه‌ها در دو مقطع شش ماهه انجام مي‌شود و با توجه به ارزيابي صورت گرفته تعداد 206 باب جايگاه ممتاز و 25 باب جايگاه درجه يک هستند.

برخوردار تصريح کرد: نکات مصوب در چک ليست‌هاي طرح درجه‌بندي و رعايت مواردي همچون استانداردهاي فني، ايمني و زيبايي بصري توسط کارگروه طرح درجه‌بندي بررسي مي‌شود.

معاون وزير نفت خبر داد:

افزايش 18 ميليون ليتري توليد بنزين در 3 ماه نخست امسال

مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، 18 ميليون ليتر به توليد روزانه بنزين کشور افزوده شده است.

به گزارش شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، عليرضا صادق‌آبادي درباره افزايش توليد بنزين در کشور گفت: در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، 18 ميليون ليتر به توليد روزانه بنزين کشور افزوده شده که حاصل تلاش همکاران ما در ستاد، پالايشگاه‌هاي ده‌گانه، ‌شرکت ملي پخش، خطوط لوله و مخابرات و شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت است.

وي با بيان اين‌که در مدت يادشده، برخي پالايشگاه‌ها در تعميرات اساسي بودند، تصريح کرد: تعميرات اساسي پالايشگاه‌ها به لحاظ کاهش هزينه و زمان انجام آن و اين‌که بدون حادثه انجام شد، در نوع خود بي‌نظير بود.

صادق‌آبادي با اشاره به مواجهه با برخي اتفاقات غيرقابل پيش‌بيني مانند قطع گاز يا برق و آب در بعضي پالايشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: با وجود اين، به تعهد خود که رسيدن به ميانگين توليد 78 ميليون ليتر بنزين در روز بود عمل کرديم.

مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‎هاي نفتي اظهار اميدواري کرد که در سه ماه آينده و با خارج شدن پالايشگاه‌ها از مرحله تعميرات اساسي، توليد بنزين کشور افزايش يابد.

نظر شما