شناسهٔ خبر: 26228285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کره جنوبی خواستار طرح مشخص کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای شد

R1036247/P36447/S8,87,1128/CT10

کره جنوبی از کره شمالی خواسته است تا یک طرح واقعی و مشخص را برای خلع سلاح کامل هسته‌ای ارائه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ای بی سی نیوز، در حالی که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای سومین بار در سال 2018 میلادی با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار کرده است، کره جنوبی خواستار ارائه یک طرح واقعی و مشخص از سوی همسایه شمالی شد که شامل اقدامات قاطع به سوی خلع سلاح کامل هسته ای باشد.

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست هفته گذشته در سنگاپور موافقت کردند تا به خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره پایبند باشند و در مقابل آمریکا نیز ضمانت های امنیتی لازم را به پیونگ یانگ ارائه دهد.

آمریکا و کره جنوبی همچنین برگزاری مانورهای مشترک نظامی در ماه اوت را به حالت تعلیق درآورده اند. رئیس جمهور چین گرچه از روابط دوستانه و گرم با رهبر کره شمالی استقبال کرده ولی هیچ اشاره ای به پیشرفت مذاکرات درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی نداشته است.

اما در سئول مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی از کره شمالی خواست تا اقدامات قابل اجرا را در خصوص توقف برنامه هسته ای ارائه دهد.

وی در این باره گفت: لازم است کره شمالی اقدامات قاطع تری را برای خلع سلاح هسته ای ارائه دهد و آمریکا نیز لازم است تا در مقابل تدابیر جامعی را پیشنهاد نماید.

رئیس جمهور کره جنوبی افزود: رهبر کره شمالی قصد دارد برنامه هسته ای اش را تسلیم کند و بر توسعه اقتصادی تمرکز نماید، اگر ضمانت های امنیتی لازم ارائه گردد.

انتهای پیام/

نظر شما