شناسهٔ خبر: 26227833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احداث کلینیک فرهنگیان در جیرفت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت:با احداث کلینیک فرهنگیان در جیرفت فضایی برای دسترسی مردم به خدمات فراهم شده و در تأمین پزشک و تجهیزات آن کمک می‌کنیم تا فعالیت این مرکز آغاز شود.

صاحب‌خبر -

احداث کلینیک فرهنگیان در جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ، اصغر مکارم امروز در نشست با رئیس و معاونان آموزش و پرورش جیرفت گفت: حضور خود در منطقه جنوب کرمان برای خدمت به مردم را لطف خداوند متعال می‌دانم و در بازدید‌هایی که از منطقه داشتم فضای کار توام با همدلی و وفاق در این منطقه وجود دارد و چیزی که مردم به آن نیاز دارند کار و خدمتی است که نتیجه آن در زندگی ان‌ها مشهود باشد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی متعهد و پویا برای رشد و توسعه یک جامعه تصریح کرد: بنای شخصیت افراد در دوران تحصیل در مدرسه شکل می‌گیرد این بدان معناست که اگر شخصیت فرد در دوران تحصیل به درستی شکل گرفته باشد، نیرویی سازنده در جامعه خواهد بود.

مکارم با بیان اینکه با توجه به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت افراد یک جامعه معلمی شغلی مقدس است که باید توجه ویژه‌ای به این جایگاه شود، افزود: در بسیاری زمینه‌ها معلمان به عنوان تأثیرگذارترین مسئولیت‌های اجتماعی ایثار و فداکاری می‌کنند و شاید آنطور که این زحمات دیده نشود، اما این مانع تلاش و فداکاری آن‌ها نشده است.

وی تصریح کرد: یکی از تأثیرگذارترین ابزار‌های دانشگاه علوم پزشکی در ارتقای سلامت جامعه آموزش و پرورش است که نقش اساسی در انتقال پیام‌های آموزشی حوزه سلامت دارد در این راستا سفیران سلامت یک پتانسیل برای به ثمر رساندن اهداف بهداشتی حوزه‌های آموزش اجتماعی است و تأثیر زیربنایی در جامعه دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش یک پتانسیل بزرگ برای آموزش در حوزه های‌های مختلف است و معلمان ارتباط قوی در جامعه دارند، باید تحولی در ارتباط آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کنیم و به سمتی برویم که همکاری بیشتری در راستای ارتقای سلامت منطقه داشته باشیم.

وی در زمینه ایجاد رشته‌های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی در مدارس جیرفت افزود: رشته‌هایی مانند بهداشت خانواده و ... را می‌توان بر اساس تفاهم نامه مشترک در مدارس راه اندازی کرد که کمک خوبی برای تأمین نیروی انسانی بومی در حوزه سلامت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: با احداث کلینیک فرهنگیان در جیرفت فضایی برای دسترسی مردم به خدمات فراهم شده است، نخستین گام، اخذ مجوز این کلینیک است که با تحقق این موضوع در تأمین پزشک و تجهیزات آن کمک می‌کنیم تا فعالیت این مرکز آغاز شود و شرایطی برای استفاده فرهنگیان از این امکانات فراهم شود.
انتهای پیام/ح

فرهنگیان جیرفت صاحب کلینیک پزشکی می شوند

نظر شما